FTR6023 Ortez-Protez Rehabilitasyonunda Güncel YaklaşımlarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR6023 Ortez-Protez Rehabilitasyonunda Güncel Yaklaşımlar Güz 3 0 3 9
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOK
Dersin Amacı: Bu derste ortez ve protezler hakkında genel bilgiler verilmektedir. Ortezlere giriş, endikasyonları, uygulamaları, gerekli modifikasyonları ve olası komplikasyonları. Fizyoterapi öğrencilerine ortez ve rehabilitasyonun etkinliğini artırmak amacıyla uygun tedavi programlarını planlamayı ve uygulamayı öğretmek, hasta odaklı problem çözme becerilerini geliştirmek. Protezlere giriş, endikasyonları, uygulamaları, gerekli modifikasyonları ve olası komplikasyonları.Uygun ampute rehabilitasyon programlarını planlayabilme ve uygulayabilme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
1. Ortezin temel mekaniğini ve prensiplerini tanımlar
2. Doğru ortez endikasyonlarına karar verir.
3. Ortez uygulaması öncesi ve sonrası hastaları değerlendirir.
4.Farklı ortez malzemelerini karşılaştırır.
5. Orteze bağlı komplikasyonları araştırır.
6. Protezlerin parçaları ve yapım aşamaları hakkında bilgi sahibi olur.
7. Ampute veya konjenital ekstremite hastası için uygun protezleri seçer.
8. Protez aşamasına uygun olarak uygun değerlendirmeleri planlar ve uygular.
9.Uygun rehabilitasyon programını planlar ve uygular.
10. Ampute temelli problem çözme becerilerini geliştirir.

Dersin İçeriği

Bu ders el ve ayak arkları ve bunlara özel splintlemeyi, üst ve alt ekstremitedeki farklı romatolojik ve nörolojik hastalıklara uygun ortezleri,çeşitli tendon ve pleksus yaralanmalarındaki ortezleri,omurga hastalıklarında kullanılan gövde ortezlerini,uzun yürüme ve kalça ortezlerini, ortez ve splint uygulamasında bilgisayarlı teknolojik destek kullanımını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) Ortez sınıflandırması: amaçlar ve protez belirtileri ve ortez, malzeme teknolojileri
3) Üst ekstremite patolojileri ve ortezler
4) Üst ekstremite patolojileri ve ortezler
5) Alt ekstremite ortezleri
6) AFO
7) Omurga Ortezleri
8) Ara Sınav
9) Proteze giriş
10) Alt ekstremite protezi: transtibial ve transfemoral protez
11) Alt ekstremite protezi: Kalça ve diz dezartikülasyonu ampute Rehabilitasyonu
12) Alt ekstremite protezi: hemipelvektomi protezi ampute Rehabilitasyonu
13) Güdük bakımı ve güdük egzersizleri
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. /Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: 1- Michelle M. Lusardi,Caroline C.Nielsen,ORTHOTICS AND PROSTHETICS IN REHABILITATION I-II,Elsweer,2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 4
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 4
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 3
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 4
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 3
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 4
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 3
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 3