PTR4069 Job Coaching: Place, Train, MaintainBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PTR4069 İş Koçluğu: Yerleştir, Eğit, Sürdür Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iş koçunun rolü, görev analizi, zihinsel engelin eşlik ettiği hastalıklara sahip bireylerin genel özellikleri, sosyal ve emosyonel durum, zihinsel engeli olan gençlerde bireysel eğitim amaçları, engelli bireylere yönelik yasal uygulamalar, çalışma ortamından doğabilecek sorunlar ve iş arkadaşlarıyla karşılaşılabilecek iletişim problemleri hakkında bilgi sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler Genel Değerlendirme Yöntemlerini öğrenirler.
2. Zihinsel engelli bireyler için iş analizi yapabilirler.
3. Destekli çalışma ortamı oluşturabilirler.
4. İş ortamında doğabilecek problemlere yönelik stratejileri geliştirebilir, kriz yönetimi sağlayabilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders, zihinsel engeli olan gençlerde bireysel eğitim planının oluşturulması, iş koçu olarak zihinsel engeli olan gençlerde görev analizinin yapılması, zihinsel engeli olan bireylere verilen işlerin yürütülebilmesi için bireylere ipuçlarının verilmesi, zihinsel engeli olan bireylerin gelişimlerinin değerlendirilmesi, iş ortamındaki problemlerde baş etme stratejileri hakkında beceri kazanmanın sağlanması ve engeli olan bireyler hakkında vaka çalışmaları hazırlanması ve tartışılmasını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Zihinsel engeli olan bireyler için iş koçluğu konseptine giriş
2) İş koçluğunun tanımı ve genel kavramlar
3) İş koçunun tanımı ve görevi
4) İş koçunun sosyal yönleri ve yasalar
5) Engelli bireylerin işe yerleştirilmesi öncesi genel değerlendirme yöntemleri
6) İş analizi
7) Ara Sınav
8) Destekli çalışma ortamları
9) İş koçluğu ve psikososyal yaklaşım
10) İş ortamında doğabilecek problemlere yönelik stratejiler ve kriz yönetimi
11) Zihinsel engeli olan bireyler hakkında vaka çalışması hazırlığı
12) Zihinsel engeli olan bireyler hakkında vaka çalışması hazırlığı
13) Zihinsel engeli olan bireyler hakkında hazırlanan vaka çalışmalarının tartışılması
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. - Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Leach, S. (2002). A supported employment workbook: using individual profiling and job matching. Jessica Kingsley Publishers.
2. Murphy, S. (2009). The Job Developer's Handbook. Practical Tactics for Customized Employment.
3. Ryan, D. J. (2000). Job search handbook for people with disabilities. Jist Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.