PTR4069 Job Coaching: Place, Train, MaintainBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PTR4069 İş Koçluğu: Yerleştir, Eğit, Sürdür Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iş koçunun rolü, görev analizi, zihinsel engelin eşlik ettiği hastalıklara sahip bireylerin genel özellikleri, sosyal ve emosyonel durum, zihinsel engeli olan gençlerde bireysel eğitim amaçları, engelli bireylere yönelik yasal uygulamalar, çalışma ortamından doğabilecek sorunlar ve iş arkadaşlarıyla karşılaşılabilecek iletişim problemleri hakkında bilgi sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler Genel Değerlendirme Yöntemlerini öğrenirler.
2. Zihinsel engelli bireyler için iş analizi yapabilirler.
3. Destekli çalışma ortamı oluşturabilirler.
4. İş ortamında doğabilecek problemlere yönelik stratejileri geliştirebilir, kriz yönetimi sağlayabilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders, zihinsel engeli olan gençlerde bireysel eğitim planının oluşturulması, iş koçu olarak zihinsel engeli olan gençlerde görev analizinin yapılması, zihinsel engeli olan bireylere verilen işlerin yürütülebilmesi için bireylere ipuçlarının verilmesi, zihinsel engeli olan bireylerin gelişimlerinin değerlendirilmesi, iş ortamındaki problemlerde baş etme stratejileri hakkında beceri kazanmanın sağlanması ve engeli olan bireyler hakkında vaka çalışmaları hazırlanması ve tartışılmasını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Zihinsel engeli olan bireyler için iş koçluğu konseptine giriş
2) İş koçluğunun tanımı ve genel kavramlar
3) İş koçunun tanımı ve görevi
4) İş koçunun sosyal yönleri ve yasalar
5) Engelli bireylerin işe yerleştirilmesi öncesi genel değerlendirme yöntemleri
6) İş analizi
7) Ara Sınav
8) Destekli çalışma ortamları
9) İş koçluğu ve psikososyal yaklaşım
10) İş ortamında doğabilecek problemlere yönelik stratejiler ve kriz yönetimi
11) Zihinsel engeli olan bireyler hakkında vaka çalışması hazırlığı
12) Zihinsel engeli olan bireyler hakkında vaka çalışması hazırlığı
13) Zihinsel engeli olan bireyler hakkında hazırlanan vaka çalışmalarının tartışılması
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. - Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Leach, S. (2002). A supported employment workbook: using individual profiling and job matching. Jessica Kingsley Publishers.
2. Murphy, S. (2009). The Job Developer's Handbook. Practical Tactics for Customized Employment.
3. Ryan, D. J. (2000). Job search handbook for people with disabilities. Jist Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.