PTR4069 Job Coaching: Place, Train, MaintainBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PTR4069 İş Koçluğu: Yerleştir, Eğit, Sürdür Bahar
Güz
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı iş koçunun rolü, görev analizi, zihinsel engelin eşlik ettiği hastalıklara sahip bireylerin genel özellikleri, sosyal ve emosyonel durum, zihinsel engeli olan gençlerde bireysel eğitim amaçları, engelli bireylere yönelik yasal uygulamalar, çalışma ortamından doğabilecek sorunlar ve iş arkadaşlarıyla karşılaşılabilecek iletişim problemleri hakkında bilgi sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler Genel Değerlendirme Yöntemlerini öğrenirler.
2. Zihinsel engelli bireyler için iş analizi yapabilirler.
3. Destekli çalışma ortamı oluşturabilirler.
4. İş ortamında doğabilecek problemlere yönelik stratejileri geliştirebilir, kriz yönetimi sağlayabilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders, zihinsel engeli olan gençlerde bireysel eğitim planının oluşturulması, iş koçu olarak zihinsel engeli olan gençlerde görev analizinin yapılması, zihinsel engeli olan bireylere verilen işlerin yürütülebilmesi için bireylere ipuçlarının verilmesi, zihinsel engeli olan bireylerin gelişimlerinin değerlendirilmesi, iş ortamındaki problemlerde baş etme stratejileri hakkında beceri kazanmanın sağlanması ve engeli olan bireyler hakkında vaka çalışmaları hazırlanması ve tartışılmasını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Zihinsel engeli olan bireyler için iş koçluğu konseptine giriş
2) İş koçluğunun tanımı ve genel kavramlar
3) İş koçunun tanımı ve görevi
4) İş koçunun sosyal yönleri ve yasalar
5) Engelli bireylerin işe yerleştirilmesi öncesi genel değerlendirme yöntemleri
6) İş analizi
7) Ara Sınav
8) Destekli çalışma ortamları
9) İş koçluğu ve psikososyal yaklaşım
10) İş ortamında doğabilecek problemlere yönelik stratejiler ve kriz yönetimi
11) Zihinsel engeli olan bireyler hakkında vaka çalışması hazırlığı
12) Zihinsel engeli olan bireyler hakkında vaka çalışması hazırlığı
13) Zihinsel engeli olan bireyler hakkında hazırlanan vaka çalışmalarının tartışılması
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. - Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Leach, S. (2002). A supported employment workbook: using individual profiling and job matching. Jessica Kingsley Publishers.
2. Murphy, S. (2009). The Job Developer's Handbook. Practical Tactics for Customized Employment.
3. Ryan, D. J. (2000). Job search handbook for people with disabilities. Jist Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.