Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Egzersiz fizyolojisi |
|
2) |
Egzersiz metabolizması ve hormonal cevap |
|
3) |
İş,güç ve enerji tüketimlerinin ölçümü |
|
4) |
Sinir ve kas sisteminin egzersiz fizyolojisindeki rolü |
|
5) |
Egzersize dolaşım sisteminin cevabı |
|
6) |
Egzersiz sırasında solunum |
|
7) |
Isı dengelemesi |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Egzersiz sırasında oksijenin performansa etkisi |
|
10) |
Dolaşım ve solunum sistemlerinin egzersiz öncesi kontrolü |
|
11) |
Beslenme,vücut kompozisyonu ve performans |
|
12) |
Kadın,çocuk ve yaşlıların egzersize adaptasyonu |
|
13) |
Farklı ortamlarda egzersiz |
|
14) |
Egzersiz testleri ve reçetesi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: |
- Arıkan, H., Ergün, N., Özdinçler, A. R., Tuğay, B. U (2018) Klinik Egzersiz Fizyolojisi. İstanbul Tıp Kitabevleri
- Katch, V. L., McArdle, W. D., Katch, F. I. (2011) Essentials of Exercise Physiology. Lippincott Williams &Wilkins
- Akçalı, İ. D., Ün, K., Gülşen, M. (2009) Kas İskelet Sistemi Biyomekaniği. Nobel Tıp Kitapevleri
- American College of Sports Medicine (1998) ACSM’s Resource manual for guidelines for exercise testing and prescription, 3rd Edition. Baltimore: Williams&Wilkins.
- Altuğ, Z. (1993) Manual of clinical exercise testing, Prescription and Rehabilitation. Norwalk: Appleton&Lange |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
|
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
|
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
|
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
|