BME3001 Biomedical Device Design IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME3001 Biyomedikal Cihaz Tasarımı II Güz 1 4 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ YEKTA ÜLGEN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, hastane ortamında kullanımı mümkün, basit bir tıbbi cihaz tasarımının temellerini öğrenmektir. Dönem sonunda öğrencilerin şunları yapabiliyor olmaları beklenmektedir;

• Mühendislik yaklaşımlar kullanarak proje planlaması yapabilmek,
• Kontrollü bir deney tasarlayabiliyor olmak,
• Hazırlanan proje planında mühendislik ve klinik geri dönüşleri kullanabiliyor olmak,
• Tasarım geçmişi oluşturabilmek ve geliştirebilmek,
. Patent almanın temellerini biliyor olmak,

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin temel kazanımlarını gerçekleştirebilmek adına, öğrenciler takımlar halinde çalışarak kendi proje fikirlerinin üretimi, ürün analizi, özellikleri, klinik araştırmaları, düzenlemeleri, sorumlulukları ve etik değerlendirmeleri gibi her aşamayı tecrübe edeceklerdir.
Proje gruplar 2 şer öğrenciden oluşturulacaktır. Bu öğrencilerden biri 3. sınıf, diğeri ise 2. sınıf öğrencisi olacaktır.
Aynı proje konusu 4 farklı proje grubuna yaptırılacak, dönem sonunda yapılacak değerlendirmeler ile kazanan proje grupları belirlenecektir.

Dersin İçeriği

Tıbbi cihaz tasarımının temelleri, tasarım metodolojisi, proje yönetimi, mühendislik etiği, bilimsel rapor yazımı.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tıbbi cihaz nedir? Tıbbi Cihaz Sınıflandırılması.
2) İhtiyaçların Belirlenmesi; Tıbbi cihaz Tasarım Geliştirme.
3) Takımların oluşturulması, Proje konularının seçilmesi
4) Tıbbi Cihazlarda İnovasyon
5) Tıbbi Cihazlarda Risk Yönetimi
6) Hızlı Prototipleme
7) Ara dönem gelişme raporlarının teslimi ve sunulması
8) Tasarımda Güvenirlik, Tasarım Testlerinin yapılması ve Yaşlandırma.
9) Tıbbi Cihazlarda Alarmların Tasarımı
10) Evde Bakım Cihazlarının Tasarımı
11) Tıbbi Cihaz Garanti Süresi Maliyeti
12) Tıbbi Cihazlarda Patent ve Faydalı Model
13) Laboratuvar Testleri ve Hayvan Deneyleri
13) Elektrod Tasarımı
14) Takımların Kendi Tasarımlarıyla ilgili Gelişmeleri Sunmaları ve Raporlamaları..

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Webster, John G. “Encyclopedia of Medical Devices and Instrumentation”, 2nd Edition, (2006)
Medical Instrument Design and Development: From Requirements to Market Placements, by Claudio Becchetti, Alessandro Neri
July 2013, ©2013, Hardcover
Diğer Kaynaklar: Webster, John G. “Encyclopedia of Medical Devices and Instrumentation”, 2nd Edition, (2006)
Medical Instrument Design and Development: From Requirements to Market Placements, by Claudio Becchetti, Alessandro Neri, July 2013, ©2013, Hardcover

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Proje 1 20 20
Final 14 3 42
Toplam İş Yükü 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak.
2) Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. 5
3) Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. 5
4) Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. 5
5) Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. 5
6) Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. 5
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. 5
9) Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak 5
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. 4
11) Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. 5