Dalga hareketi, elektromanyetik teori, elektromanyetik spektrum (tayf), ışığın yayılması, dokuların optik özelliklerinin ölçümü, optik, mikroskopi, laserler, laser-doku etkileşim mekanizmaları, cerrahide laserler, doku kaynağı, laser cımbızı, görüntülemede laserler, tanısal uygulamalar, elektrocerrahi-laser cerrahisi karşılaştırması, laser güvenliği.
Dersin öğretim yöntemleri; ders anlatımı, okuma, tartışma ve problem çözme şeklindedir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders hakkında |
|
2) |
Dalga hareketine giriş, elektromanyetik dalgalar ve spektrum |
|
3) |
Işığın yayılması: yansıma, kırılma, saçılma, girişim ve kırınım |
2. Haftanın ders notlarını okuyun |
4) |
LASER nedir? |
3. Haftanın ders notlarını okuyun |
5) |
Laser-doku etkileşimleri
|
4. Haftanın ders notlarını okuyun |
6) |
Fotokimyasal etkileşimler
|
5. Haftanın ders notlarını okuyun |
7) |
Fototermal etkileşimler |
6. Haftanın ders notlarını okuyun |
8) |
Fotomekanik etkileşimler |
7. Haftanın ders notlarını okuyun |
9) |
Oftalmolojide laserler
|
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
10) |
Dermatolojide laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
11) |
Genel cerrahide laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
12) |
Görüntülemede laserler |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
13) |
Tanılama uygulamaları |
Eğitmen tarafından sağlanan makaleyi okuyun |
14) |
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. |
2 |
2) |
Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
2 |
3) |
Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. |
3 |
4) |
Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. |
3 |
5) |
İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. |
3 |
6) |
Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. |
2 |
7) |
Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. |
3 |
8) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
5 |
9) |
Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. |
2 |
10) |
İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. |
2 |
11) |
Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. |
2 |
12) |
İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. |
2 |