Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tıbbi görüntülemeye giriş, modalitelere (radyografi, floroskopi, mamografi, bilgisayarlı tomografi) genel bakış. |
|
2) |
Modalitelere (Manyetik Rezonans Görüntüleme, ultrason görüntüleme, dopler ultrason) genel bakış. |
|
3) |
Nükleer tıp görüntüleme, SPECT, PET, birleştirilmiş görüntüleme modaliteleri, görüntü özellikleri (kontrast, uzaysal çözünürlük) |
|
4) |
X-ray üretimi, x-ray tüpleri, ve x-ray üreteçleri, Bremsstrahlung spektrumu, karakteristik x-ray spektrumu |
|
5) |
x-ray tüpleri, katot, anot |
|
6) |
Anode konfigürasyonları: sabit ve dönen, odak noktası boyutu ölçümü |
|
7) |
Anot açısı, alan kapsama ve odak noktası boyutu, heel etkisi, odak dışı radyasyon, yönlendiriciler |
|
8) |
Filtreleme, x-raylerin zayıflaması, doğrusal zayıflama katsayısı, kütlesel zayıflama katsayısı, yarı-değer katmanı, x-ray emisyonunu etkileyen faktörler, nitelik, nicelik ve ışıklama |
|
9) |
Mamografi, odak noktası değerlendirmeleri |
|
10) |
Tüp çıkışı, tüp filtrasyonu ve ışın niceliği, büyütme teknikleri |
|
11) |
Bilgisayarlı tomografi tasarımları, temel kavramlar ve tanımlar |
|
12) |
Bilgisayarlı tomografide x-ray tüpleri, filtreler ve yönlendiriciler, x-ray etkileşimleri (rayleigh saçılımı, compton saçılımı) |
|
13) |
X-ray etkileşimleri (fotoelektrik etki) |
|
14) |
Hounsfield birimi (HU) |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|