BME3012 Advanced Biomedical Device Design Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME3012 İleri Biyomedikal Cihaz Tasarımı Bahar 2 2 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: B.A
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ALİ YEKTA ÜLGEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BURCU TUNÇ ÇAMLIBEL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, 3cü sınıf öğrencilerini, farklı disiplinlerden öğrencilerden oluşan 3 ila 4 kişilik takımlarda buluşturarak, ileride bitirme pojesine dönüşebilecek, önceden tanımlanmış bir tıbbi cihaz tasarım projesinde birlikte çalışmalarını sağlamak; ihtiyaç duyacakları teorik ve pratik bilgiyi ve tecrübeyi kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Hastada teşhis, tedavi veya izleme amaçlı yöntem veya cihaz tasarımında yönlendirilmiş çalışma yapmak,
Çok disiplinli bir projede çalışarak profesyonel beceri ve teknik el becerileri kazanmak,
İleride daha karmaşık bir bitirme odevi projesinde bağımsız çalışabilmek,
Proje sonuçları ile ilgili bilimsel rapor hazırlamak.

Dersin İçeriği

Derslerde kavram geliştirme, ürün analizi, tasarım özellikleri, tıbbi cihaz direktifleri ve standartları, cihaz doğrulama ve validasyon testleri, etik konuları işlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje konularının seçilmesi
2) Literatür araştırmalarının yapılması
3) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
4) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
5) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
6) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
7) Ara dönem gelişme raporlarının teslimi ve sunulması
8) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
9) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
10) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
11) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
12) Haftalık proje toplantıları ve gelişme raporlarının paylaşılması
13) Proje Sunumları
14) Proje Kapanış Raporlarının Teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Webster, John G. “Encyclopedia of Medical Devices and Instrumentation”, 2nd Edition, (2006)
Medical Instrument Design and Development: From Requirements to Market Placements, by Claudio Becchetti, Alessandro Neri
July 2013, ©2013, Hardcover"
Diğer Kaynaklar: "Webster, John G. “Encyclopedia of Medical Devices and Instrumentation”, 2nd Edition, (2006)
Medical Instrument Design and Development: From Requirements to Market Placements, by Claudio Becchetti, Alessandro Neri
July 2013, ©2013, Hardcover"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Uygulama 10 % 20
Sunum 2 % 40
Rapor Teslimi 2 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 14 2 28
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. 4
2) Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. 5
3) Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. 5
4) Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. 5
5) Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. 5
6) Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. 5
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. 5
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. 5
9) Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak 5
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. 4
11) Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. 2