BME3008 Therapeutic Medical DevicesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME3008 Tedavi Edici Tıbbi Cihazlar Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BORA BÜYÜKSARAÇ
Dersin Amacı: • Tedavi amaçlı tıbbi cihazların ana bileşenlerinin işlevlerini öğretmek.
• Tedavi amaçlı tıbbi cihazların prensiplerini, fonksiyonlarını ve özel gerekliliklerini öğretmek ve tasarım bilgilerine ilişkin bilgi sağlamak.
• Tedavi amaçlı tıbbi cihazların fiziksel prensiplerini öğretmek, ihtiyaca göre bunları seçme ve kullanma becerisini kazandırmak.
• Tedavi amaçlı tıbbi cihazların parametrelerinin ayarlanması konusunda bilgi vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
• Tedavi amaçlı tıbbi cihazların ana bileşenlerinin fonksiyonlarını öğrenir.
• Tedaviye yönelik tıbbi cihazların prensiplerini, fonksiyonlarını ve özel gerekliliklerini bilir, tasarım bilgileri hakkında bilgi sahibi olur.
• Tedavi amaçlı tıbbi cihazların fiziksel prensiplerini bilir, ihtiyaca göre seçme ve kullanma becerisi kazanır.
• Tedavi amaçlı tıbbi cihazların parametrelerinin ayarlanması konusunda bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Tedavi edici cihazlar ve çalışma prensipleri. Kalp pilleri, defibrilatörler, kalp-yardımcı cihazlar, hemodiyaliz, litotripsi (böbrek taşı kırma), suni solunum cihazları, ilaç infüzyon pompaları, elektrocerrahi.
Dersin öğretim yöntemleri; anlatım, örnek olay inceleme, simülasyon ve problem çözme şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tedavi edici tıbbi cihazlara giriş
2) Kalp pilleri, kalp anatomisi, kalp bloğu
3) Asenkron kalp pili
4) Zamanlama devresi, çıkış devresi, çıkış kabloları ve elektrotlar
5) Senkron kalp pilleri
6) Kalp pili zamanlama döngüleri, tek kısımlı zamanlama, çift kısımlı zamanlama
7) Kalp pili kaynaklı taşikardi
8) Defibrilatörler, şarj/deşarj örnekleri
9) Kalp-yardımcı cihazlar, aort balon pompası
10) Hemodiyaliz
11) Litotripsi (Böbrek taşı kırma)
12) Suni solunum cihazları
13) İlaç infüzyon pompaları
14) Elektrocerrahi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: John G. Webster, Medical Instrumentation Application and Design, 4th Edition
Wiley, ISBN-13: 978-0471676003, ISBN-10: 0471676004
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2