REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG5115 | Çocukla Psikolojik Danışma | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. BERNA GÜLOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin çocukla psikolojik danışma süreci, beceri ve tekniklerine dair bir bilgi ve farkındalık geliştirmesine ve çocukla psikolojik danışmada sürecini başlatma ve sürdürebilmesinde önemli yer tutan temel psikolojik danışma beceri ve tekniklerini kullanabilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Çocukla psikolojik danışma sürecini başlatma ve sürdürebilmeyi bilir. 2) Çocukla psikolojik danışmandaki yasal ve etik konuları bilir. 3) Çocukla psikolojik danışmada kullanılan çeşitli teknikleri ve tipik sorunları bilirler. 4) Çocukların kişilerarası, dugusal, sosyal ve bilişsel gelişimine dair bir anlayış geliştirirler. 5) Çocukla psikolojik danışma alanında literatürü takip edebilir ve bu alanda araştırma yürütebilir. 6) Çocukla psikolojik danışma sürecinde ailenin rolünü kavrar ve aileyi sürece nasıl dahil edeceğini bilir. |
Çocukla psikolojik danışmaya tarihsel bir bakış, çocukla psikolojik danışma süreci, çocukla psikolojik danışma becerileri, çocukla psikolojik danışmada kullanılan teknikler, çocukla psikolojik danışmada etik ve yasal konular, ailenin çocukla psikolojik danışmadaki rolü Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Vaka Çalışması -Teknoloji Destekli Öğrenme -Okuma -Simülasyon -Bireysel Çalışma -İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesinin paylaşımı ve tanışma etkinliği | |
2) | Oyunun anlamı ve çocuğa bakış | |
3) | Oyun terapinin tarihsel gelişimi | |
4) | Çocuk merkezli oyun terapisi | |
5) | Oyun terapisti olmak | |
6) | Oyun odası ve materyaller | |
7) | İlişkiye başlamak | |
8) | Kolaylaştırıcı yanıtların özellikleri | |
9) | Terapötik sınır belirleme | |
10) | Terapi sürecini belirleme ve sonlandırma | |
11) | Oyundaki temaların tanımlanması ve yorumlama | |
12) | Oyun terapisi sorunsalı | |
13) | Oyun terapisinde aile | |
14) | Oyun terapide tipik sorunlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Axline, V. M. (1964). Dibs: In search of self. NY: Ballantine Books. Geldrad, K. & Geldrald, D. (2013). Counseling children: A practical approach (4th Ed.). Sage Publication Oaklander, V. (1988). Windows to our children. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 3 | % 55 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 203 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikolojik danışma kuramları çerçevesinde danışana uygun amaç belirleyebilir, amaçlarına ulaşmada ve yaşam durumları ile başetme kapasitelerini arttırmada danışanlara yardım edecek etkili psikolojik danışma becerilerini gösterebilir. | 3 |
2) | Psikolojik danışmanlar bireysel ve grupla danışma süreçlerini planlama, yürütme ve değerlendirme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Psikolojik danışmanlar, bireyin iyilik halini destekleyecek şekilde yaşam boyu gelişimi ve öğrenmeyi ilke edinir ve bu durumu mesleki her türlü uygulamasına, kişisel yaşam felsefesine, insana bakış açısına yansıtır. | 4 |
4) | Psikolojik danışmanlar, mesleki ve kişisel anlamda güçlü yanlarını, sınırlılıklarını ve bireysel niteliklerini bilir; etkili bir meslek elemanı olmak için gerekli kişilik özelliklerini, bilgi ve temel becerilere sahiptir, mesleki bilgileri sürekli yeniler, gerektiğinde süpervizyon alır; mesleğin güçlenmesi için aktif olarak destek sağlar; mesleğin savunuculuğunu yapar. | 2 |
5) | Psikolojik danışmanlar, danışanlarının gelişimini desteklemek, potansiyellerini ortaya çıkarmak ve ihtiyaca yönelik hizmet sunabilmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve kullanır; temel ölçme de değerlendirme türlerini birbirinden ayırt edebilir ve standartlaştırılmış ve standartlaştırılmamış ölçmenin temel kavramlarını bilir. | 1 |
6) | Psikolojik danışmanlar, teknoloji ve bilişim becerilerini kullanarak yeni beceriler geliştirir; alanyazını izlemede, kayıt tutmada, araştırmalarda, veri analizlerinde teknoloji kullanabilir. | 1 |
7) | Psikolojik danışmanlar, araştırma yöntemlerini ve istatistiksel analizleri bilir ve uygular; paydaşlarla araştırma sonuçlarını paylaşır ve yorumlar; program değerlendirmede araştırma sonuçlarından yararlanır. | 2 |
8) | Psikolojik danışman uygulamaları ile ilgili kayıtları tutar, çalıştığı kurumun personeline, psikolojik danışma hizmeti alan bireye ve vasilerine refere kurumlarını tanıtır ve bu kurumlardan destek alma konusunda paydaşlara yardım eder. | 5 |
9) | Psikolojik danışmanlar mesleki etik kurallara ve yasal yükümlülüklere bağlıdır ve buna göre hareket eder; etik ikilemlerde ilgili kişileri bilgilendirir; etiğe uygun olarak profesyonel mesleki yeterliliğini ve gelişimini sürdürür. | 5 |
10) | Psikolojik danışmanlar, bireylere ve kurumlara rehberlik, gelişimsel ihtiyaçlar, yaşamda karşılaşılan sorunlar ile ilgili konsültasyon çalışmaları yapar. | 2 |
11) | Psikolojik danışmanlar alanındaki güncel gelişmeleri takip eder, mesleki gelişim için sürekli öğrenme tutumu sergiler. | 1 |