COP4471 Huawei-Information Security ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4471 Huawei-Bilgi Güvenliği Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dersin Amacı: "Bu ders lisans öğrencileri için akademik ve sektörel temelde giderek önemi artan siber güvenlik konularına/çalışmalarına giriş yapmayı amaçlamaktadır. Disiplinlerarası bir yaklaşım ile sürdürülecek olan bu seminerde temel sektörel-teknik kavramların yanı sıra yönetsel ve siyasal konular da detaylı şekilde incelenmektedir.

Dersin amacı, vaka çalışmaları, ödevler, okumalar, sınıf içi sunumlar ve sınavlar yolu ile, öğrencilerin programları ve kariyerleri boyunca ilerledikçe bilgi güvenliği politikaları ve yönetiminde ileri düzeyde araştırma yapmalarını sağlayacak yeterli teknik farkındalık ve yönetsel yeterliliğe sahip olmasını sağlamaktır.

Dersi alan öğrenciler ders içerisinde sunulan uzmanlık alanlarından (Programlama, Bulut Bilişim, Veritabanları, Web, İşletim Sistemleri) iki tane seçerek bu alanlara yoğunlaşacak ve bu alanlarda sektörel ve akademik yetkinlik edineceklerdir."

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler:
"1-Etkin bir güvenlik sağlamak adına siber güvenliğin temel kavramlarını, kilit uygulamaları ve süreçleri,
2) Ağları etkileyen güvenlik sorunlarını, bunlarla sınırlı olmamakla birlikte temel ağ yapıtaşlarını (topolojiler, protokoller, adres dönüşümleri ve hizmetler gibi),
3) Temel kriptolojiyi ve bilgisayar ve bilgi güvenliği için neden önemli olduğunu,
4) Yazılımlarda eksiklik ve bunlara bağlı güvenlik açıklarının tiplerini,
5) Erişim denetimlerinin ve kimlik doğrulama yöntemlerinin sistemleri daha güvenli hale getirmek için nasıl kullanıldığını,
6) İşletim sistemlerini etkileyen açıklar ve bunların yönetimini,
7) Güvenlik programları ve süreçlerini yönetmek için risk planı oluşturma ve uygulamayı,
8) Bilgi güvenliğinde olay yönetiminin kilit unsurları olan tespit, iyileştirme ve kurtarma'yı,
9) Güvenliği organizasyon amaçları için kritik bir iş unsuru haline dönüştürmeyi,
10) Polika geliştirilmesini ve güvenliğin uygulanmasını şekillendiren yasal, etik ve düzenleyici konuları,
"11) Güvensiz yazılımın organizasyonel ve toplumsal maaliyetlerini
öğrenecektir."

Dersin İçeriği

Bilgisayar ve Bilgi Güvenliği, Erişim Kontrolü ve Kriptografi, Programlar ve Programlama'da Güvenlik, Bilgi Güvenliğinde Web-Kullanıcı Yönü, İşletim Sistemlerinde Güvenlik,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgi Güvenliği'ne Giriş: Bilgisayar ve Bilgi Güvenliği Nedir? Temel Kavramlar Nelerdir?
2) Yetkilendirme, Erişim Kontrolü ve Kriptografi
3) Programlar ve Programlama I
4) Programlar ve Programlama II
5) Web ve İşletim Sistemleri
6) Ağlar I
7) Ağlar II
8) Veritabanları
9) Bulut Bilişim
10) Gizlilik
11) Yönetim Şekilleri ve Kazalar
12) Hukuki Konular ve Etik
13) Kriptografinin Detayları
14) Bilgi Güvenliği'nde Ortaya Çıkan Yeni Konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Pfleeger, Charles P., Pfleeger, Shari L., and Margulies, Jonathan. Security in Computing 5th Edition. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2015. Print ISBN:978-0-13-408504-3 (SC)
Rice, David. Geekonomics: The Real Cost of Insecure Software. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education,
2008. Print ISBN: 978-0-32-21735973 (GS)"
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 2 % 15
Ödev 5 % 15
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 14 42
Uygulama 2 10 20
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 2 20 40
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.