COP4471 Huawei-Information Security ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4471 Huawei-Bilgi Güvenliği Yönetimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dersin Amacı: "Bu ders lisans öğrencileri için akademik ve sektörel temelde giderek önemi artan siber güvenlik konularına/çalışmalarına giriş yapmayı amaçlamaktadır. Disiplinlerarası bir yaklaşım ile sürdürülecek olan bu seminerde temel sektörel-teknik kavramların yanı sıra yönetsel ve siyasal konular da detaylı şekilde incelenmektedir.

Dersin amacı, vaka çalışmaları, ödevler, okumalar, sınıf içi sunumlar ve sınavlar yolu ile, öğrencilerin programları ve kariyerleri boyunca ilerledikçe bilgi güvenliği politikaları ve yönetiminde ileri düzeyde araştırma yapmalarını sağlayacak yeterli teknik farkındalık ve yönetsel yeterliliğe sahip olmasını sağlamaktır.

Dersi alan öğrenciler ders içerisinde sunulan uzmanlık alanlarından (Programlama, Bulut Bilişim, Veritabanları, Web, İşletim Sistemleri) iki tane seçerek bu alanlara yoğunlaşacak ve bu alanlarda sektörel ve akademik yetkinlik edineceklerdir."

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler:
"1-Etkin bir güvenlik sağlamak adına siber güvenliğin temel kavramlarını, kilit uygulamaları ve süreçleri,
2) Ağları etkileyen güvenlik sorunlarını, bunlarla sınırlı olmamakla birlikte temel ağ yapıtaşlarını (topolojiler, protokoller, adres dönüşümleri ve hizmetler gibi),
3) Temel kriptolojiyi ve bilgisayar ve bilgi güvenliği için neden önemli olduğunu,
4) Yazılımlarda eksiklik ve bunlara bağlı güvenlik açıklarının tiplerini,
5) Erişim denetimlerinin ve kimlik doğrulama yöntemlerinin sistemleri daha güvenli hale getirmek için nasıl kullanıldığını,
6) İşletim sistemlerini etkileyen açıklar ve bunların yönetimini,
7) Güvenlik programları ve süreçlerini yönetmek için risk planı oluşturma ve uygulamayı,
8) Bilgi güvenliğinde olay yönetiminin kilit unsurları olan tespit, iyileştirme ve kurtarma'yı,
9) Güvenliği organizasyon amaçları için kritik bir iş unsuru haline dönüştürmeyi,
10) Polika geliştirilmesini ve güvenliğin uygulanmasını şekillendiren yasal, etik ve düzenleyici konuları,
"11) Güvensiz yazılımın organizasyonel ve toplumsal maaliyetlerini
öğrenecektir."

Dersin İçeriği

Bilgisayar ve Bilgi Güvenliği, Erişim Kontrolü ve Kriptografi, Programlar ve Programlama'da Güvenlik, Bilgi Güvenliğinde Web-Kullanıcı Yönü, İşletim Sistemlerinde Güvenlik,

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgi Güvenliği'ne Giriş: Bilgisayar ve Bilgi Güvenliği Nedir? Temel Kavramlar Nelerdir?
2) Yetkilendirme, Erişim Kontrolü ve Kriptografi
3) Programlar ve Programlama I
4) Programlar ve Programlama II
5) Web ve İşletim Sistemleri
6) Ağlar I
7) Ağlar II
8) Veritabanları
9) Bulut Bilişim
10) Gizlilik
11) Yönetim Şekilleri ve Kazalar
12) Hukuki Konular ve Etik
13) Kriptografinin Detayları
14) Bilgi Güvenliği'nde Ortaya Çıkan Yeni Konular

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Pfleeger, Charles P., Pfleeger, Shari L., and Margulies, Jonathan. Security in Computing 5th Edition. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, 2015. Print ISBN:978-0-13-408504-3 (SC)
Rice, David. Geekonomics: The Real Cost of Insecure Software. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education,
2008. Print ISBN: 978-0-32-21735973 (GS)"
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 2 % 15
Ödev 5 % 15
Ara Sınavlar 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 14 42
Uygulama 2 10 20
Ödevler 5 5 25
Ara Sınavlar 2 20 40
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.