COP4327 1000 Volt-Post-Production ArtsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4327 1000 Volt-Post-Prodüksiyon Sanatları Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: Öğrencilerin post produksiyon süreçlerini deneyimlemesi, 1000Volt şirketinin kreatif alanlarına odaklanması ve yaratıcı süreçlerde rol almayı deneyimlemesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Teknik yetkinlik kazanmak
2. Post-produksiyon tecrübesine sahip olmak
3. Kamera, ışık ve çekim teknikleri üzerine detaylı çalışacaklar
4. Video kurgusuna yönelik beceri kazanmak
5. Kurgu programlarına hakim olmak

Dersin İçeriği

Öğrencilerin post produksiyon süreçlerini deneyimlemesi, 1000Volt şirketinin kreatif alanlarına odaklanması, kurgu programlarını öğrenmek ve uygulamak

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1000 Volt Firmasının tanıtılması, farklı birimlerinin incelenmesi
2) İş akışı ve planlaması açısından 1000Volt Firması
3) Dijital ses tasarımı- kısa işlerde; video klip, reklam filmi gibi.
4) Dijital ses tasarımı, sinema filmleri, TV drama filmleri vb. uzun metrajlı malışmalarda
5) Özel video efektleri
6) Dijital viedo kurgu formatları
7) Revizyon zaman
8) Dijital renk düzeltme - film için doğru rengi bulma
9) Dijital renk düzeltme- farklı ışık durumlarına uygun renk düzeltme
10) Dijital video kurgusu- çekim aşamasından son aşamaya kadar
11) Özel video efekteleri: dijital iş akışı
12) Animasyon: 2D
13) Animasyon 3D
14) Son revizyonlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lynne S. Gross, James C. Foust; Thomas D. Burrows(2005). Video Production Discipline and Techniques(9th ed). Mccraw Hill.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 3 9
Arazi Çalışması 3 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Proje 5 5 25
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir.
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir.
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir.
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir.
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir