COP4315 AdMongrel-Digital TV TrendsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4315 AdMongrel-Dijital TV Trendleri Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER
Opsiyonel Program Bileşenleri: -
Dersin Amacı: Medya ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin izleyici tercihleri üzerindeki etkisini ve içeriğin yeni nesil teknolojilere ve izleyici davranışlarına göre şekillenmesini incelemek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. yeni nesil medya teknolojilerini tanır.
2. izleyici davranışlarındaki trendleri öğrenir.
3. ülkemizdeki yeni nesil medya teknolojisi kullanan şirketler ve çalışma alanları hakkında bilgi edinir.
4. global pazardaki rekabet alanlarını anlar.
5. interaktif içerik yaratımını öğrenir.
6. interaktif TV reklamcılığını öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında, medya ve iletişim teknolojilerinin izleyici ve tüketici davranışları üzerindeki etkisi ve buna bağlı olarak değişen küresel rekabet, büyük oyuncuların ve yeni ortaya çıkan oyuncuların stratejileri incelenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya ve iletişim teknolojilerine giriş
2) İzleyici davranışları ve trendler
3) Mobil ve büyük ekran mobil
4) Ev sinema sistemleri pazarının durumu
5) Teknoloji, içeriğin değişimini nasıl etkiliyor
6) Konuk konuşmacı: Etkileşimli içerik tasarımcısı
7) Etkileşimli ekleme teknolojisi: televizyonda ve akıllı televizyonlarda
8) TV konuk konuşmacı: Puhu TV
9) Pazarın görünümü medya ve Telco birleşmesi
10) Teknolojinin değişimi sinemaları ve büyük yapım şirketlerinin iş modellerini nasıl değiştirdi?
11) Ses teknolojilerinin etkisi
12) Konuk konuşmacı: Dolby
13) Konuk konuşmacı: Netflix yapımları
14) Konuk konuşmacı: Doğan Holding

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Carolyn Handler Miller, Digital Storytelling: A creator's guide to interactive entertainment 3rd. Edition
Diğer Kaynaklar: Jason Ohler, Digital Storytelling in the classroom: New media pathways to literacy, learning and creativity

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 3 3 9
Arazi Çalışması 3 5 15
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 3 12
Proje 5 5 25
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 121

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3