Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
ÖNLİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
1) Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak
2) Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim
3) Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hakim
4) Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim
5) Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen
6) Çekime hazır bir senaryo yazabilen
7) Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen
8) Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen
9) Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
10) Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen
11) Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip
12) Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip
|
Dersin Amacı: |
Bu derste; öğrencilerin televizyon sektöründe niş bir alan olan spor yayıncılığı konusunda teorik bilgi edinmesi ve saha deneyimi kazanmaları amaçlanmaktadır. Öğrencilerin, spor yayıncılığı ve müsabaka yayıncılığını deneyimleyerek öğrenecekleri dönemin sonunda televizyonların spor bölümlerinin, spor kanallarının ve broadcast firmalarının işleyiş biçimini deneyimleyerek öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türkiye'de TV Spor Yayıncılığı, Kuruluşu ve Gelişimi
|
|
2) |
Spor kanallarında günlük yayın akışının hazırlanması ve ekrana sunulması
|
|
3) |
Ekran arkası görevlerin incelenmesi. Yayın yönetim; prodüksiyon; kurgu-montaj-teknik birimlerin çalışma prensipleri
|
|
4) |
Televizyon için haber yazım teknikleri
|
|
5) |
Ekran önü görevlerin incelenmesi. Sunuculuk ve seslendirme görevlerinin çalışma prensipleri
|
|
6) |
Canlı yayın tecrübesi. Bir canlı yayın esnasında ana rejide neler yaşanır? Yönetmen-resim seçici ve ses uzmanlarının görev dağılımı ve yayın akışının sağlanması
|
|
7) |
vize |
|
8) |
Canlı müsabaka yayını deneyimi. Canlı yayın aracında
|
|
9) |
Canlı müsabaka yayını deneyimi. Canlı yayın aracında
|
|
10) |
Canlı yayın arabasında canlı yayın deneyimi |
|
11) |
Muhabirlik deneyimi. Mikrofon ve kamera ile uyumlu muhabirlik.
|
|
12) |
Spor kanallarının müdürlerinin deneyimlerinin paylaşılması. Açık konferanslar
|
|
13) |
Öğrenilenler ışığında bir TV programının formatının hazırlanması
|
|
14) |
genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
|
2) |
İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. |
|
3) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |
|
4) |
Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. |
|
5) |
Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
|
|
6) |
Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |
|
7) |
Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |
|
8) |
Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |
|