ECO4145 Platform EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DIŞ TİCARET (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DIŞ TİCARET (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4145 Platform Ekonomisi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. EMİN KÖKSAL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. EMİN KÖKSAL
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, platform olarak tanımlanan ve bir grubu diğer bir grup ile bir araya getirerek değer yaratan sanal oluşumların temel çalışma prensiplerinin iktisadi açıdan incelenmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Platformları tanımlar
2. Platform ekonomilerinin işleyişini analiz eder
3. Şebeke etkilerini tanımlar
4. Dolaylı ve doğrudan şebeke etkilerini ayırt eder
5. Platform iş modellerini analiz eder
6. Platformların davranışlarını ayırt eder
7. Platfromların rekabet stratejilerini analiz eder
8. Tutundurma faaliyetlerinin önemini kavrar

Dersin İçeriği

Temel kavram ve prensiplerin ardından, pllatformların nasıl değer yarattığı ve faaliyet gösterdikleri ekosistem incelenecektir. Ayrıca Yemeksepeti, Bitaksi, Gitti Gidiyor, eBay, Amazon, Alibaba, Uber, Airbnb, Booking gibi piyasa değerleri milyon dolar ile ölçülen yerli ve yabancı platformların iş modelleri ve rekabet stratejileri analitik bir çerçevede hem teorik hem de uygulamalı bir şekilde ela alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Temel Kavramlar
2) Platformların İşleyişinin Ekonomik Prensipleri
3) Platformların Dayandığı Teknolojiler
4) Platformların Değer Yaratması
5) Kritik Yığına Ulaşılması
6) Karlılık ve Büyüme İçin Fiyatlama
7) Platformun Ekosistemini Şekillendirilmesi
8) Platformun Tasarlanması
9) Öncü Platformların Değerlendirilmesi
10) Ödeme Sistemlerinin Dönüşümü
11) Perakendeciliğin Dönüşümü
12) Platform Ekonomisinde Rekabet Hukuku Meseleleri
13) Platformlara Kamunun Yaklaşımı
14) Platformların Geleceği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: David S. Evans and Richard Schmalensee, Matchmakers: The New Economics of Multisided Platforms, Boston: Harvard Business School Press, 2016.
Diğer Kaynaklar: Alvin Roth, Who Gets What and Why: The New Economics of Matchmaking and Market Design (New York: Houghton Mifflin Harcourt, 2015).

Carl Shapiro and Hal R. Varian, Information Rules (Cambridge, MA: Harvard Business School Press, 1998)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 18 18
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası ticaretin başlıca teorileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibidir.
2) Gümrük işlemleri hakkında bilgi sahibidir.
3) Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygular.
4) Bilgisayar ve gerekli paket programları kullanır.
5) Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz eder.
6) Uluslararası pazarlamanın temel mantığını bilir.
7) Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları bilir.
8) Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirir ve analiz eder.
9) Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir.
10) Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahiptir.
11) Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanır.
12) Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder.
13) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.