BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4145 | Platform Ekonomisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİN KÖKSAL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİN KÖKSAL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, platform olarak tanımlanan ve bir grubu diğer bir grup ile bir araya getirerek değer yaratan sanal oluşumların temel çalışma prensiplerinin iktisadi açıdan incelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Platformları tanımlar 2. Platform ekonomilerinin işleyişini analiz eder 3. Şebeke etkilerini tanımlar 4. Dolaylı ve doğrudan şebeke etkilerini ayırt eder 5. Platform iş modellerini analiz eder 6. Platformların davranışlarını ayırt eder 7. Platfromların rekabet stratejilerini analiz eder 8. Tutundurma faaliyetlerinin önemini kavrar |
Temel kavram ve prensiplerin ardından, pllatformların nasıl değer yarattığı ve faaliyet gösterdikleri ekosistem incelenecektir. Ayrıca Yemeksepeti, Bitaksi, Gitti Gidiyor, eBay, Amazon, Alibaba, Uber, Airbnb, Booking gibi piyasa değerleri milyon dolar ile ölçülen yerli ve yabancı platformların iş modelleri ve rekabet stratejileri analitik bir çerçevede hem teorik hem de uygulamalı bir şekilde ela alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2) | Platformların İşleyişinin Ekonomik Prensipleri | |
3) | Platformların Dayandığı Teknolojiler | |
4) | Platformların Değer Yaratması | |
5) | Kritik Yığına Ulaşılması | |
6) | Karlılık ve Büyüme İçin Fiyatlama | |
7) | Platformun Ekosistemini Şekillendirilmesi | |
8) | Platformun Tasarlanması | |
9) | Öncü Platformların Değerlendirilmesi | |
10) | Ödeme Sistemlerinin Dönüşümü | |
11) | Perakendeciliğin Dönüşümü | |
12) | Platform Ekonomisinde Rekabet Hukuku Meseleleri | |
13) | Platformlara Kamunun Yaklaşımı | |
14) | Platformların Geleceği |
Ders Notları / Kitaplar: | David S. Evans and Richard Schmalensee, Matchmakers: The New Economics of Multisided Platforms, Boston: Harvard Business School Press, 2016. |
Diğer Kaynaklar: | Alvin Roth, Who Gets What and Why: The New Economics of Matchmaking and Market Design (New York: Houghton Mifflin Harcourt, 2015). Carl Shapiro and Hal R. Varian, Information Rules (Cambridge, MA: Harvard Business School Press, 1998) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, | |
2) | Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak | |
3) | Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek | |
4) | Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek | |
5) | Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek, | |
6) | Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek, | |
7) | Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak, | |
8) | Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak | |
9) | Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak | |
10) | İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek |