ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4145 | Platform Ekonomisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. EMİN KÖKSAL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. EMİN KÖKSAL |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, platform olarak tanımlanan ve bir grubu diğer bir grup ile bir araya getirerek değer yaratan sanal oluşumların temel çalışma prensiplerinin iktisadi açıdan incelenmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Platformları tanımlar 2. Platform ekonomilerinin işleyişini analiz eder 3. Şebeke etkilerini tanımlar 4. Dolaylı ve doğrudan şebeke etkilerini ayırt eder 5. Platform iş modellerini analiz eder 6. Platformların davranışlarını ayırt eder 7. Platfromların rekabet stratejilerini analiz eder 8. Tutundurma faaliyetlerinin önemini kavrar |
Temel kavram ve prensiplerin ardından, pllatformların nasıl değer yarattığı ve faaliyet gösterdikleri ekosistem incelenecektir. Ayrıca Yemeksepeti, Bitaksi, Gitti Gidiyor, eBay, Amazon, Alibaba, Uber, Airbnb, Booking gibi piyasa değerleri milyon dolar ile ölçülen yerli ve yabancı platformların iş modelleri ve rekabet stratejileri analitik bir çerçevede hem teorik hem de uygulamalı bir şekilde ela alınacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar | |
2) | Platformların İşleyişinin Ekonomik Prensipleri | |
3) | Platformların Dayandığı Teknolojiler | |
4) | Platformların Değer Yaratması | |
5) | Kritik Yığına Ulaşılması | |
6) | Karlılık ve Büyüme İçin Fiyatlama | |
7) | Platformun Ekosistemini Şekillendirilmesi | |
8) | Platformun Tasarlanması | |
9) | Öncü Platformların Değerlendirilmesi | |
10) | Ödeme Sistemlerinin Dönüşümü | |
11) | Perakendeciliğin Dönüşümü | |
12) | Platform Ekonomisinde Rekabet Hukuku Meseleleri | |
13) | Platformlara Kamunun Yaklaşımı | |
14) | Platformların Geleceği |
Ders Notları / Kitaplar: | David S. Evans and Richard Schmalensee, Matchmakers: The New Economics of Multisided Platforms, Boston: Harvard Business School Press, 2016. |
Diğer Kaynaklar: | Alvin Roth, Who Gets What and Why: The New Economics of Matchmaking and Market Design (New York: Houghton Mifflin Harcourt, 2015). Carl Shapiro and Hal R. Varian, Information Rules (Cambridge, MA: Harvard Business School Press, 1998) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 18 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |