MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4216 | Paybyme -Finansal Teknoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Dersin Amacı: | - Fintech pazarının tanıtılması. - Ödeme Sistemlerine ilişkin temel bilgilerin edindirilmesi - Finansal Kuruluşların temel işleyişlerinin aktarılması - Fintech pazarına ilişkin vizyon ve misyon kavramları hakında bilgi verilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Fintech 101 2) Finansal Teknolojinin Bugünü ve Geleceğini, 3) Finansal Teknolojilerde Ödeme Sistemlerini 4) Finansal Teknolojilerde Mobil Ödemelerin Yerini 5) Finansal Teknolojilerde Risk Yönetimini 6) Finansal Teknolojilerde Bilgi Güvenliğini 7) Ödeme Kuruluşları ve E-para Kuruluşlarını 8) Finansal Teknoloji Şirketlerinde Regülasyonu 9) Finansal Teknolojilerin Diğer Bilişim Sistemleri ile İlişkisi ve Uygulamaları 10) Finansal Teknoloji Hizmetlerinde Fırsatları Yönetme, Girişimcilik ve Yenilikleri 11) Finansal Teknoloji Şirketlerinde Muhasebe ve Vergilendirmeyi 12) Türkiye'nin Fintech Pazarındaki Yerini öğrenebileceklerdir. |
- Fintech Pazarı - Ödeme Sistemleri - Finansal Kuruluşlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fintech 101 | Fintech nedir? Sağladığı çözümler nelerdir? |
2) | Finansal Teknolojinin Bugünü ve Geleceği | Fintech finansal işlemler ile ilgili geleceği nasıl şekillendirecek? |
3) | Finansal Teknolojilerde Alternatif Ödeme Kanalları | Bitcoin'den mobil ödemeye, temassız işlemlerden Vposa fintech ödeme kanallarına bakış |
4) | Finansal Teknolojilerde Mobil Ödemelerin Yeri | Mobil ödemelerin fintech dünyasındaki yeri, dijital ürünlerde mobil ödemenin önemi. Dünyada mobil ödemelere ülke bazlı bakış |
5) | Finansal Teknolojilerde Risk Yönetimi | Dolandırıcılık ve fraud vakaları, bunlarla mücadele yöntemleri, yasaların fintechlerde risk yönetimine bakışı |
6) | Finansal Teknolojilerde Bilgi Güvenliği | Finansal teknolojide bilgi güvenliğinin önemi, hangi noktalara dikkat edildiği, veri gizliliği ve süreklilik |
7) | Ödeme Kuruluşları ve E-para Kuruluşları | Türkiye'de ödeme kuruluşları ve e-para kuruluşlarının tanımı, sermaye yapıları, işlevleri ve fintech dünyasındaki yerleri |
8) | Finansal Teknoloji Şirketlerinde Regülasyon | Fintech dünyasında yer alan şirketlerde yasal düzenlemeler nelerdir? Ne tür yaptırımlar vardır? Bu düzenlemelere uyum için neler yapılır? |
9) | Finansal Teknolojilerin Diğer Bilişim Sistemleri ile İlişkisi ve Uygulamalar | Cep telefonları, beaconlar, yazar kasalar…vb sistemler ile fintech'lerin ilişkisi |
10) | Finansal Teknoloji Hizmetlerinde Fırsatları Yönetme, Girişimcilik ve Yenilik | Sürekli gelişen fintech dünyasında yeni fırsatlar yaratma, yeni alternatifler sunma, beklentilere yeni çözümler üretme konularının örneklerle değerlendirilmesi |
11) | Finansal Teknoloji Şirketlerinde Muhasebe ve Vergilendirme | Fintech'te işlem hacmi nedir? muhasebe akışı nasıl olur? Fonların korunması nasıl sağlanır? Vergilendirmeler nasıl yapılır? |
12) | Türkiye'nin Fintech Pazarındaki Yeri | Türkiye global fintech pazarında nerede yer alıyor? |
13) | Melek Yatırımcılar Neden “Fintech” Girişimleri İle Yakından İlgileniyor? | Fintech girişimlerinin popüler olmasının sebebi nedir? Yatırımcıların ilgilenmesinin altında neler yatıyor? |
14) | Paybyme CEO'su ile Söyleşi | Paybyme CEO'su ile fintech üzerine söyleşi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 30 | 2 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |