Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ürün Geliştirme Süreci ve Otomotiv Terminolojisi |
- |
2) |
Endüstriyel Tasarım Süreci
•Endüstriyel Tasarım Süreci ve Hexagon Stüdyoda Tasarım Organizasyonu?
o Tasarım süreci, ekipler ve diğer disiplinler arası ilişkiler ve işbirliğinin gerşek tasarım hikayeleri ve örneklerle anlatılması
o Konsept Tasarımı, Endüstriyel Tasarım, Bilgisayar Destekli Tasarım, Ön-mühendislik aşaması, Dijital yüzey yapılandırması, Renk ve Düzeltme, Algılanan Kalite Fikri. Tasarım ekibinin sorumluluklarının örneklerle anlatılması
• Stratejik Tasarım Yaklaşımı ve Uygulamaları
o Stratejik Tasarım Tanımı ve Yöntemleri
oTasarımda gerekçelendirmenin öneminin tartışılması
|
- |
3) |
Endüstriyel Tasarım Süreci (devam) • Bir Firmadaki Endüstriyel Tasarımcıların ve Yenilikçi Yaklaşımın Rolü, Sorumlulukları ve Algısı
o Giriş
Kendinizi ve diğer insanları bilmek ve tanımak
Kişisel ve ekip performansını arttırmak için tasarım ekibi içinde ve diğer ekip üyeleri ile iletişim stratejilerinin gelişimi
Kariyeriniz boyunca kişisel motivasyonun arttırılması ve ortalamanın üstünde tutulması
o Endüstriyel Tasarım ve Yenilikçilik Kültürü bir firma içinde nasıl yapılandırılır?
o Diğer disiplinler ve diğer pozisyondaki tasarımcılarla ilişkiler ve rollerle ilgili genç tasarımcı adaylarının farkındalığının arttırılması
o “Tasarımcının ve tasarım ekibinin bakışı nasıl olmalıdır?” sorusunun cevapları üzerine tartışma
o Tasarımcının tasarım liderliği ve yenilikçi rolleri |
- |
4) |
Gövde Mühendisliği
• Gövde mühendisliği nedir ve biz ne yapıyoruz?
o BIW
o Kapılar ve Kapaklar
o İç Donatı
o Dış Donatı
o Isıtma, Havalandırma, Klimalandırma (HVAC)
• Malzeme ve Üretim Süreçleri
o Levha metaller
o Alüminyum kalıp ve profil çekme
o Plastikler ve enjeksiyon
|
- |
5) |
Gövde Mühendisliği (devam) o PU, ABS & Vacum biçimlendirme
o Kompozitler
Elle yatırması
RTM
SMC
Prepreg –Otoklav
• Stil Uygulanabilirliği
o Dekompozisyon
o Kesik çizgileri
o Yüzeyler
• Kritik kesitler
• Örnekler
• Yararlı ve uygulamalı bilgiler
|
- |
6) |
Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması |
- |
7) |
Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak |
- |
8) |
Şasi ve Güç Sistemleri / Araç Dinamiği |
- |
9) |
Ara Sınav |
- |
10) |
Elektrik&Elektronik |
- |
11) |
Otomotiv Yönetmelikleri
• Homologasyon 101 : Homologasyon Ne demek?
o Homologasyona Giriş
o Homologasyonun Önemi
o Diğer mühendislik bölümleriyle ilişkiler
o Küresel Otomotiv Yönetmeliklerine Giriş
•Kısa özet başlıklarla:
o FMVSS (Federal Motorlu Araç Güvenlik Standartları)
o UN ECE Yönetmelikleri (Avrupa için Birleşmiş Milletler Ekonomik Komisyonu )
o AB Politikaları ve Yönetmelikleri (Avrupa Birliği)
o Uluslararası Mevzuat
o Ulusal Mevzuat
o COP (Üretim Uygunluğu)
o COC (Sertifika Uygunluğu)
|
- |
12) |
Patent, Know-How ve Fikri Haklar Süreci
• Yaratıcılık sürecini nasıl desteklersiniz ve tasarım haklarınızı nasıl korursunuz?
• Ne tür araştırma & geliştirme programları ve teşviklerinden yararlanabilirsiniz? |
- |
13) |
Vizyoner Diyalog
Otomotiv Endüstrisinin Geleceği |
- |
14) |
Bitirme Değerlendirmeleri |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|