COP4909 Hexagon Studio-Contemporary Approaches in Automotive DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4909 Hexagon Studio-Otomotiv Tasarımında Çağdaş Yaklaşımlar Bahar 2 0 2 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HAMİDE ELÇİN TEZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hexagon ziyareti
Dersin Amacı: Otomotiv Tasarım sürecini bütünsel ve disiplinlerarası bir bakış açısıyla irdelemek. Ürün tasarım sürecinde farklı disiplinlerin birbiri ile ilişkisinin ve iletişiminin önemini otomotiv tasarım süreci üzerinden irdeleyerek değerlendirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Otomotiv tasarımı ve süreç yönetimlerini açıklar ve yorumlar.
2) Otomotiv tasarımında üretim ve mühendislik girdileri ile ilgili bilgileri analiz eder, tartışır ve raporlaştırır.
3) Tasarım süreci ve stratejik tasarım yönetimini planlar ve uygular.
4) Gövde mühendisliği, araç mimarisi ve ergonomik tasarım konularıyla ilgili bilgileri tasarım geliştirmede uygular.
5) Patent, know-how ve fikri haklar konularını karşılaştırır, çözümler ve değerlendirir.
6)Otomotiv tasarımındaki temel kavramlarla ilgili birleştirme ve sentezlemeyi uygular.

Dersin İçeriği

Otomotiv tasarımı ürün döngüsündeki kavram ve tasarım, ürün tasarımı ve ergonomi, mühendislik ve geliştirme, sanal ürün, model prototip, test ve doğrulama, ürün yayınlama basamaklarını da dikkate alarak ürün tasarım sürecindeki ana disiplinlerin birbiri ile neden sonuç ilişkisini inceleme. Detaylar ayrıntılı ders içeriğinde bulunmaktadır.

Dersin öğretim yöntemleri şunlardır: ders anlatımı, okuma, tartışma ve bireysel çalışma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ürün Geliştirme Süreci ve Otomotiv Terminolojisi -
2) Endüstriyel Tasarım Süreci •Endüstriyel Tasarım Süreci ve Hexagon Stüdyoda Tasarım Organizasyonu? o Tasarım süreci, ekipler ve diğer disiplinler arası ilişkiler ve işbirliğinin gerşek tasarım hikayeleri ve örneklerle anlatılması o Konsept Tasarımı, Endüstriyel Tasarım, Bilgisayar Destekli Tasarım, Ön-mühendislik aşaması, Dijital yüzey yapılandırması, Renk ve Düzeltme, Algılanan Kalite Fikri. Tasarım ekibinin sorumluluklarının örneklerle anlatılması • Stratejik Tasarım Yaklaşımı ve Uygulamaları o Stratejik Tasarım Tanımı ve Yöntemleri oTasarımda gerekçelendirmenin öneminin tartışılması -
3) Endüstriyel Tasarım Süreci (devam) • Bir Firmadaki Endüstriyel Tasarımcıların ve Yenilikçi Yaklaşımın Rolü, Sorumlulukları ve Algısı o Giriş  Kendinizi ve diğer insanları bilmek ve tanımak  Kişisel ve ekip performansını arttırmak için tasarım ekibi içinde ve diğer ekip üyeleri ile iletişim stratejilerinin gelişimi  Kariyeriniz boyunca kişisel motivasyonun arttırılması ve ortalamanın üstünde tutulması o Endüstriyel Tasarım ve Yenilikçilik Kültürü bir firma içinde nasıl yapılandırılır? o Diğer disiplinler ve diğer pozisyondaki tasarımcılarla ilişkiler ve rollerle ilgili genç tasarımcı adaylarının farkındalığının arttırılması o “Tasarımcının ve tasarım ekibinin bakışı nasıl olmalıdır?” sorusunun cevapları üzerine tartışma o Tasarımcının tasarım liderliği ve yenilikçi rolleri -
4) Gövde Mühendisliği • Gövde mühendisliği nedir ve biz ne yapıyoruz? o BIW o Kapılar ve Kapaklar o İç Donatı o Dış Donatı o Isıtma, Havalandırma, Klimalandırma (HVAC) • Malzeme ve Üretim Süreçleri o Levha metaller o Alüminyum kalıp ve profil çekme o Plastikler ve enjeksiyon -
5) Gövde Mühendisliği (devam) o PU, ABS & Vacum biçimlendirme o Kompozitler  Elle yatırması  RTM  SMC  Prepreg –Otoklav • Stil Uygulanabilirliği o Dekompozisyon o Kesik çizgileri o Yüzeyler • Kritik kesitler • Örnekler • Yararlı ve uygulamalı bilgiler -
6) Endüstri Ürünleri Tasarımında önerilen çözümlerin toplumsal, kültürel, çevresel, ekonomik ve insani değerlerin göz önünde bulundurarak geliştirilmesi; kişisel farklılık ve yetenek düzeylerine duyarlı olması -
7) Tasarım kavramlarına ve çözümlerine ait bilgiyi, yazılı, sözlü ve görsel anlatım yöntemleriyle aktarma yeteneğine sahip olmak -
8) Şasi ve Güç Sistemleri / Araç Dinamiği -
9) Ara Sınav -
10) Elektrik&Elektronik -
11) Otomotiv Yönetmelikleri • Homologasyon 101 : Homologasyon Ne demek? o Homologasyona Giriş o Homologasyonun Önemi o Diğer mühendislik bölümleriyle ilişkiler o Küresel Otomotiv Yönetmeliklerine Giriş •Kısa özet başlıklarla: o FMVSS (Federal Motorlu Araç Güvenlik Standartları) o UN ECE Yönetmelikleri (Avrupa için Birleşmiş Milletler Ekonomik Komisyonu ) o AB Politikaları ve Yönetmelikleri (Avrupa Birliği) o Uluslararası Mevzuat o Ulusal Mevzuat o COP (Üretim Uygunluğu) o COC (Sertifika Uygunluğu) -
12) Patent, Know-How ve Fikri Haklar Süreci • Yaratıcılık sürecini nasıl desteklersiniz ve tasarım haklarınızı nasıl korursunuz? • Ne tür araştırma & geliştirme programları ve teşviklerinden yararlanabilirsiniz? -
13) Vizyoner Diyalog Otomotiv Endüstrisinin Geleceği -
14) Bitirme Değerlendirmeleri -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek