GEP0135 Musics of the WorldBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0135 Dünya Müzikleri Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İSMET AYDIN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri dünya üzerinde varolan müzik sistemlerinin geniş çeşitliliği ile ilgili tanıştırmak, insanların yüzyıllar içinde oluşturdukları müzik kültürleri ve geleneklerini karşılaştırmalı olarak değerlendirebilmelerini, farklı kültürlerin ses tınılarını, ritim, form özelliklerini keşfetmelerini , müzik tarihini toplumsal bağlamı içinde anlamalarını, küreselleşme ve "Dünya Müziği" kavramları hakkındaki fikirleri anlayarak değerlendirme ve betimleme becerisi sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünya üzerindeki çeşitli müzik kültürleri ve geleneklerinin özelliklerini tanır ve ayırt eder.
2) Müziği kültür içinde değerlendirmeyi öğrenir ve kültürlerarası bakış açısı kazanır.
3) Dünyadaki çeşitli kültürlerin müziklerini dinlerken, uygun müzik terminolojisini kullanarak değerlendirme ve betimleme becerisi kazanır.
4) Dünya üzerindeki müziklerin ortaklıklarını ve farklılıklarını; değişim ve sürekliliklerini anlar.
5) Müzik tarihini ve estetik felsefesini kültürel bağlamında değerlendirmeyi öğrenir.
6)Müzik vasıtası ile toplumbilim, tarih, antropoloji gibi alanlar arasında bağlantı kurar.
7)Farklı müzikleri dinleyerek ve anlayarak işitsel algıyı ve farkındalığı geliştirir.

Dersin İçeriği

Gelenekten gelen müzikler, sanat müzikleri, halk müzikleri, Amerika yerlilerinin müzik kültürleri, Güney Amerika yerlileri ve müzik kültürleri, Asya müzik kültürleriı, Çin Halk Müziği, Japon Sanat Müziği, Güneydoğu Asya müzik kültürleri, Hint Müziği, Kuzey Hindistan ve Güney Hindistan müziği ve farkları, Tibet Müziği, Kaşmir Müziği, Pakistan Müziği, Ortadoğu müzik kültürleri, Arap müziği, Kuzey Afrika müzik kültürleri ve Arap müzik kültürleri arasındaki farklılıklar, İran Müziği, Orta Asya Müzik kültürleri, Afrika müzik kültürleri, Güney Afrika Müzik kültürleri. Akdeniz müzik kültürleri, Balkan müzik kültürleri, Avrupa halk müziği, Türkiye’de müzik kültürleri, Dünyada popüler müzikler.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, örnek olay inceleme, proje hazırlama, dinletiler ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve dersin tanıtımı. Ders Notları
2) Müzik ve kültür ilişkisi hakkında temel konular. Ders Notları
3) Caz müziği ve evrimi. Ders Notları
4) Kuzey Amerika: Yerli halk ve pop müzikleri. Ders Notları
5) Afrika müzik gelenekleri. Ders Notları
6) Karayibler müzik gelenekleri. Ders Notları
7) Karayibler müzik gelenekleri. Ders Notları
8) Ara Sınav Haftası Ders Notları
9) Orta Asya müzik gelenekleri. Ders Notları
10) Güney Asya müzik gelenekleri. Ders Notları
11) Doğu Asya müzik gelenekleri. Ders Notları
12) Okyanusya müzik gelenekleri. Ders Notları
13) Avrupa müzik gelenekleri. Ders Notları
14) Latin Amerika müzik gelenekleri. Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Miller, Terry E. Ve Andrew Shahriari, World Music: A Global Journey, Routledge, UK, 2006. 2. Nettl, Bruno, Excursions in World Music. Fifth edition. Upper Saddle River, New Jersey: Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: 1. Bohlman, Philip V. Dünya Müziği, Dost Kitapevi: İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 116

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.