GEP1811 Felsefe OkumalarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1811 Felsefede Okumalar Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Felsefe Okumaları dersi, öğrencilere felsefi düşünce geleneğine giriş yapma ve klasik metinler üzerinden derinlemesine düşünme pratiği kazandırmayı amaçlar. Böylece öğrencilerin, bu metinleri eleştirel bir gözle okuma deneyimi yaşayarak felsefi düşüncenin karmaşıklığını kavramaları ve soyut düşünme becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler,
1. Felsefi metinlerdeki temel düşünceleri tartışacak.
2. Felsefe disiplinine dair terminolojiyi kullanacak.
3. Felsefi kavramlar ve düşünce sistemlerinin temel unsurlarını öğrenecek.
4. Felsefe tarihindeki belli başlı düşünce akımlarını ve filozofların görüşlerini öğrenecek.
5. Felsefi metinler aracılığıyla eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek.
6. Felsefi görüşler ve düşünce akımları arasındaki farklılıklardan faydalanma becerisi kazanacak.
7. Güncel felsefi tartışmalarla klasik metinler arasında ilişki köprüsü kurmaya çabalayacak.

Dersin İçeriği

Bu derste; felsefenin temel kavramları, filozofların görüşleri, farklı felsefi akımlar tarihsel bir perspektifle ele alınacak ve tartışılacaktır. Filozofların düşüncelerinin modern düşünceye ve yaşantıya etkileri konu edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Seçilen 1. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
3) Seçilen 1. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
4) Seçilen 2. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
5) Seçilen 2. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
6) Seçilen 3. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
7) Seçilen 3. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
8) VİZE
9) Seçilen 4. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
10) Seçilen 4. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
11) Seçilen 5. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
12) Seçilen 5. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
13) Seçilen 6. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma
14) Seçilen 6. Felsefe Metni Okuma ve Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Seçilen metinlere göre şekillenecektir.
Diğer Kaynaklar: Will be shaped according to the selected texts.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 1
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 3
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 3
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 2
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 3
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 3
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 1
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 3