Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Introduction |
|
2) |
Who's to Say What's Right and Wrong? |
Sharvy. R. 2007. Who’s To Say What’s Right or Wrong? People Who Have Ph.D.’s in Philosophy, That’s Who. Journal of Libertartian Studies, 21 (3): 3-24. |
3) |
Values: Objectivity and Subjectivity |
McConnell, Terrance C. “Objectivity and Moral Expertise,” Canadian Journal of Philosophy XIV (2) (June 1984), pp. 193-207. |
4) |
Identifying Values in Politics I: Plato |
Plato. 2008. Crito, Oxford World’s Classics. Oxford: Oxford University Press. |
5) |
Identifying Values in Politics II: Aristotle |
Sandel, M. 2010. Justice: What is the Right Thing to Do. Farrar, Straus and Giroux: New York. pp, 98-109 |
6) |
Value-neutral Politics I: Utilitarianism? |
J. Harris. 1975. Survival Lottery. Philosophy 50. |
7) |
MIDTERM |
|
8) |
Value-neutral Politics II: Machiavelli's Politics Free from Confusion |
Machiavelli. N. 1992. The Prince. Dover: Dover Publications. |
9) |
Values, Duty and Suicide: Kant |
Langton R. 1992. Duty and Desolation. Philosophy 67: 481-505. |
10) |
Ethical Perspectives on Biomedical Science: David E. Cooper |
Cooper. D. E. 2002. The Frankensteinian Nature of Biotechnology. Aldershot: Ashgate. |
11) |
Identifying Values in Science: Social Phenomena Sartre |
Sartre. J. P. 2007. Existentialism is Humanism. London: Yale University Press |
12) |
Identifying Values in Freedom I: Berlin's Value Free/ValueLaden Conceptions of Freedom |
Berlin. I. 2002. “Two Concepts of Liberty”, in Liberty ed. H. Hardy. Oxford: Oxford University Press. |
13) |
Identifying Values in Freedom II: Heidegger's Existence and Freedom |
Heidegger. M. 1962. Being and Time. Trans. John Macquarrie and Edward Robinson. Oxford: Basil Blackwell. |
14) |
Overview and Feedback |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi ile bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisine sahip olmak. |
|
2) |
Karmaşık Biyomedikal mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanmak. |
|
3) |
Karmaşık Biyomedikal sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama yetkinliği kazanmak. |
|
4) |
Biyomedikal mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi kazanmak, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmek. |
|
5) |
Karmaşık Biyomedikal Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlayabilmek ve uygulayabilmek, veri toplamak ve sonuçları analiz ederek yorumlayabilmek. |
|
6) |
Biyomedikal Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilmek. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanmış olmak, Biyomedikal mühendisliği alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde İngilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanmış olmak; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanmış olmak. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olmak. |
|
9) |
Biyomedikal mühendisliği etik ilkelerine uygun davranmanın önemi ve mesleki sorumluluk ve etik sorumluluk bilinci ile biyomedikal mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olmak |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmak. |
|
11) |
Biyomedikal Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olmak; Biyomedikal mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık sahibi olmak. |
|