EKONOMİ VE FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0811 | Felsefede Okumalar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Felsefe Okumaları dersi, öğrencilere felsefi düşünce geleneğine giriş yapma ve klasik metinler üzerinden derinlemesine düşünme pratiği kazandırmayı amaçlar. Böylece öğrencilerin, bu metinleri eleştirel bir gözle okuma deneyimi yaşayarak felsefi düşüncenin karmaşıklığını kavramaları ve soyut düşünme becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, 1. Felsefi metinlerdeki temel düşünceleri tartışacak. 2. Felsefe disiplinine dair terminolojiyi kullanacak. 3. Felsefi kavramlar ve düşünce sistemlerinin temel unsurlarını öğrenecek. 4. Felsefe tarihindeki belli başlı düşünce akımlarını ve filozofların görüşlerini öğrenecek. 5. Felsefi metinler aracılığıyla eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek. 6. Felsefi görüşler ve düşünce akımları arasındaki farklılıklardan faydalanma becerisi kazanacak. 7. Güncel felsefi tartışmalarla klasik metinler arasında ilişki köprüsü kurmaya çabalayacak. |
Bu derste; felsefenin temel kavramları, filozofların görüşleri, farklı felsefi akımlar tarihsel bir perspektifle ele alınacak ve tartışılacaktır. Filozofların düşüncelerinin modern düşünceye ve yaşantıya etkileri konu edilecektir. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, bireysel çalışma, örnek inceleme, tartışma yapmaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Seçilen 1. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
3) | Seçilen 1. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
4) | Seçilen 2. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
5) | Seçilen 2. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
6) | Seçilen 3. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
7) | Seçilen 3. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Seçilen 4. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
10) | Seçilen 4. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
11) | Seçilen 5. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
12) | Seçilen 5. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
13) | Seçilen 6. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
14) | Seçilen 6. Felsefe Metni | Okuma ve Tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Seçilen metinlere göre şekillenecektir. |
Diğer Kaynaklar: | Will be shaped according to the selected texts. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. | 2 |
2) | Piyasaların, endüstrinin ve piyasa düzenleme politikalarının özelliklerini anlama. | 1 |
3) | Farklı ekonomik bakış açılarını anlayarak küresel ekonomik olayları açıklama yeteneği kazanma. | 3 |
4) | Siyasetin ekonomiye etkisini ve ekonominin siyasete etkisini analiz etme yeteneği. | 3 |
5) | Ekonomik sorunlara çözüm üretme ve karşıt politika önerilerini değerlendirme yetkinliği kazanma. | 2 |
6) | Yeni ekonomik gelişmeleri ve yaklaşımları anlama ve değerlendirme. | 1 |
7) | Ekonomik haberleri ve gelişmeleri yazılı, sözlü ve grafiklerle aktarabilme becerisi kazanma. | 2 |
8) | Ekonomik sorunlara yönelik planlı çözümler üretme yetkinliği. | 1 |
9) | Sayısal ve sözel becerileri kullanarak ekonomik varsayımları destekleyici bulgular sunma yetkinliği. | 2 |
10) | Yabancı dil kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri takip etme ve meslektaşlarla iletişim kurabilme yetkinliği. | 4 |