ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SAB1001 | Sağlığa Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Sağlığa giriş dersi ile öğrencilere, kendilerinin ve toplumdaki bireylerin sağlığını korumaları ve geliştirmeleri için; sağlık ve hastalık ile ilgili temel kavramlar, genel ve kişisel hijyen, beslenme, fiziksel aktivite ve sağlık, ilkyardım, gelişim süreci ve ruh sağlığı, sağlık okuryazarlığı, hasta hakları konularında gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; |
Sağlığın temel ilkeleri Sağlıkta genel ve kişisel hijyen Bulaşıcı hastalıklar ve korunma yolları Sağlık ve beslenme Kronik hastalıklar ve beslenme ilişkisi Besin güvenliği ve hijyeni Postur ve çalışma ergonomisi Fiziksel aktivite ve sağlık Günlük yaşam aktivitelerinde yaralanmalar ve ilkyardım Çocuk Hakları Ruh sağlığı ve davranışın biyolojik temelleri Aile Yaşam Döngüsü Sağlık Okuryazarlığı Sağlıkta Hasta Hakları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlığın temel ilkeleri | |
1) | ||
2) | Sağlıkta genel ve kişisel hijyen | |
3) | Bulaşıcı hastalıklar ve korunma yolları | |
4) | Sağlık ve beslenme | |
5) | Kronik hastalıklar ve beslenme ilişkisi | |
6) | Besin güvenliği ve hijyeni | |
7) | Postur ve çalışma ergonomisi | |
8) | Fiziksel aktivite ve sağlık | |
9) | Günlük yaşam aktivitelerinde yaralanmalar ve ilkyardım | |
10) | Çocuk Hakları | |
11) | Ruh sağlığı ve davranışın biyolojik temelleri | |
12) | Aile Yaşam Döngüsü | |
13) | Sağlık Okuryazarlığı | |
14) | Sağlıkta Hasta Hakları |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin kaynakları haftalık olarak, derse giren öğretim elemanı tarafından its learning’e yüklenecektir. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 74 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |