HEM3082 PsikodramaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM3082 Psikodrama Bahar
Güz
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Ders, sanal sınıf üzerinden çevrimiçi platformda gerçekleştirilecektir. Dersi alan öğrencilerden ders saatlerinde sanal sınıftan dersi takip etmeleri beklenmektedir.
Dersin Amacı: Bu ders; öğrencinin, farkındalık düzeylerinin ve dolayısıyla empati kurma becerisinin artması, kaygı düzeyinin azalması, stresle başa çıkma biçimlerinin gelişmesi, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin;
• Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri,
• Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri,
• Meslektaşları ile ortak sorunlarını görerek bu konularda yalnız olmadıklarının farkına varmaları
•Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri,
•Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları
• Kendileri ile ilgili zaaf ve kör noktalarının farkına varmaları ve geliştirebilmelerine yönelik yaşantı örneklemeleri ve geri bildirimler alabilmeleri •Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir

Dersin İçeriği

"Dersin İçeriği:
• Psikodramanın tarihçesi
• Psikodrama hakkında kuramsal bilgi
• Triadik sistem bilgisi ,Psikodrama Sosyometri Grup psikoterapisi
• Psikodramanın öğeleri Sahne Psikodrama yöneticisi Protagonist (Baş oyuncu) Yardımcı oyuncular (ego) Grup
• Psikodrama temel teknikleri, Rol değişimi Eşleme Ayna tekniği
• Psikodrama Oturumu aşamaları, Isınma Oyun Paylaşım
• Terapotik Faktörler, Konularında teorik ve yaşantısal bilgi içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve Dersin Tanıtımı Psikodramanın Genel Tanımı Dersin Kuralları Isınma Oyunları
2) Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları
3) Teori- Isınma oyunları-Paylaşım
4) Isınma oyunları-Paylaşım
5) Ödevin paylaşımı Isınma oyunları Geri Bildirimler
6) Isınma oyunları-Paylaşım
7) Teori- Isınma oyunları-Paylaşım
8) Proje paylaşımı Isınma oyunları Geri Bildirimler
9) Isınma oyunları-Paylaşım
10) Isınma oyunları-Paylaşım
11) Teori- Isınma oyunları-Paylaşım
12) Isınma oyunları-Paylaşım
13) Isınma oyunları-Paylaşım
14) Dersin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Ders notları
2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015
3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul

Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 20 40
Sunum / Seminer 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.