MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM3082 | Psikodrama | Bahar | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EVİN KORKMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Ders, sanal sınıf üzerinden çevrimiçi platformda gerçekleştirilecektir. Dersi alan öğrencilerden ders saatlerinde sanal sınıftan dersi takip etmeleri beklenmektedir. |
Dersin Amacı: | Bu ders; öğrencinin, farkındalık düzeylerinin ve dolayısıyla empati kurma becerisinin artması, kaygı düzeyinin azalması, stresle başa çıkma biçimlerinin gelişmesi, benlik saygısının ve atılgan davranış özelliklerinin artmasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrencilerin; • Gerçek hayatta karşılaşabilecekleri çeşitli zorlayıcı olaylar karşısında duruma özel davranış sergileyebilme yeteneği/esnekliği geliştirmeleri, • Gerçek hayatta giremeyecekleri rolleri canlandırarak empati kurabilmeleri, • Meslektaşları ile ortak sorunlarını görerek bu konularda yalnız olmadıklarının farkına varmaları •Olumsuz duyguların kişi tarafından nasıl yansıtıldığını ve kontrol altına almada kendi kaynaklarının farkına varabilmeleri, •Etik kuralların önemini ve birbirlerine birey olarak saygı göstermenin önemini kavramaları • Kendileri ile ilgili zaaf ve kör noktalarının farkına varmaları ve geliştirebilmelerine yönelik yaşantı örneklemeleri ve geri bildirimler alabilmeleri •Grup ve ekip olmanın öneminin farkına varmaları hedeflenir |
"Dersin İçeriği: • Psikodramanın tarihçesi • Psikodrama hakkında kuramsal bilgi • Triadik sistem bilgisi ,Psikodrama Sosyometri Grup psikoterapisi • Psikodramanın öğeleri Sahne Psikodrama yöneticisi Protagonist (Baş oyuncu) Yardımcı oyuncular (ego) Grup • Psikodrama temel teknikleri, Rol değişimi Eşleme Ayna tekniği • Psikodrama Oturumu aşamaları, Isınma Oyun Paylaşım • Terapotik Faktörler, Konularında teorik ve yaşantısal bilgi içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve Dersin Tanıtımı Psikodramanın Genel Tanımı Dersin Kuralları Isınma Oyunları | |
2) | Psikodramanın Tarihçesi Psikodrama Hakkında Kuramsal Bilgi Psikodramanın Öğeleri Psikodramada Temel Teknikler Psikodrama Oturumu Aşamaları | |
3) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım | |
4) | Isınma oyunları-Paylaşım | |
5) | Ödevin paylaşımı Isınma oyunları Geri Bildirimler | |
6) | Isınma oyunları-Paylaşım | |
7) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım | |
8) | Proje paylaşımı Isınma oyunları Geri Bildirimler | |
9) | Isınma oyunları-Paylaşım | |
10) | Isınma oyunları-Paylaşım | |
11) | Teori- Isınma oyunları-Paylaşım | |
12) | Isınma oyunları-Paylaşım | |
13) | Isınma oyunları-Paylaşım | |
14) | Dersin Değerlendirilmesi ve Geri Bildirimler |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Ders notları 2. Deniz ALTINAY, Psikodramada Seçme Konular, Epsilon, İstanbul, 2015 3. Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi El Kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul |
Diğer Kaynaklar: | |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Sunum / Seminer | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |