Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Çevresel Güvenlik
• Tehditler, zayıf noktalar ve sonuçlar
• Gelişmiş kalıcı tehditler
• Güncel Güvenlik Konseptleri
• Güvenlik Neden Önemlidir?
Siber Güvenlik Prensipleri
• Bilişim Ortamının Bileşenleri ve Güvenlik
"
|
|
2) |
"Siber Güvenlik Prensipleri (devam)
• Siber Güvenlik Modelleri
• Bilgisayar güvenliği, bilgi güvenliği ve bilgi güvencesi
Siber Güvenlik Yönetimi Kavramları ve Erişim Kontrolü
• Güvenlik yönetimi
• Yönetim modelleri, rolleri ve işlevleri
"
|
|
3) |
"Kurumsal Roller ve Yapılar ve Güvenlik İşlemleri ve Yönetimi
• Bilgi güvenliği rolleri ve pozisyonları
• Alternatif kurumsal yapılar ve arayüzler
"
|
|
4) |
"Strateji ve Stratejik Planlama
• Strateji
• Risk Tanımlama, İzleme ve Analiz
• Stratejik planlama ve güvenlik stratejisi
• Bilgi Güvenliği Yaşamdöngüsü
• Kurumsal Güvenlik Mimarisi
"
|
|
5) |
Güvenlik Planları ve Politikaları
• Planlama seviyeleri
• Olay Tepkisi ve Kurtarma İşlemleri
• Yanlış Yapılanmayı Planlama
• Sistem Güvenlik Planı (SGP)
• Politika geliştirme ve uygulama
• Yasalar ve Düzenleyici Gereksinimler
|
|
6) |
Güvenlik Standartları ve Kontrolleri
• Siber Güvenlik Standartları ve Bilgi Sistemleri Kontrolleri
• Sertifikasyon ve Akreditasyon
|
|
7) |
Risk Yönetimi
• Risk Prensipleri
• Risk Tipleri
• Risk Stratejileri
• Risk Yönetimi Çerçeve Yapısı
|
|
8) |
Güvenlik Ölçütleri ve Anahtar Performans Göstergeleri
• Güvenlik ölçümlerinin zorluğu
• Güvenlik Yapısı Metrikleri
• Güvenlik Metriklerine Yaklaşımlar
• Metrikler ve FISMA
|
|
9) |
Fiziksel Güvenlik ve Çevresel Etkiler
• Fiziksel ve çevresel tehditler
• Fiziksel ve çevresel kontroller
|
|
10) |
Acil Durum Planlaması
• Acil durum planının geliştirilmesi
• Farklı acil durum planını anlama
• Olaylara cevap verme
|
|
11) |
Güvenlik Eğitim, Eğitim ve Farkındalık
• Güvenlikte insan faktörleri
• Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve uygulanması
• Alanlar arası eğitim (BT ve diğer güvenlik alanları)
|
|
12) |
"Bilgi güvenliğini yönetme
• Sertifikasyon ve akreditasyon amacı
• Sertifika ve akreditasyon eğilimleri
• Şifreleme"
|
|
13) |
"Olay Tepkisi
• Olay kategorileri
• Olay Tepki Protokolleri Oluşturulması
• Olay kurtarma
Siber Güvenliğin Geleceği
• Gelecekteki Belirsizlikler
• Olası gelecek senaryolar
• Öğrendiklerimizi Gerçek Hayatta Nasıl Uygularız?"
|
|
14) |
Genel Tekrar
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|