Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
"Çevresel Güvenlik
• Tehditler, zayıf noktalar ve sonuçlar
• Gelişmiş kalıcı tehditler
• Güncel Güvenlik Konseptleri
• Güvenlik Neden Önemlidir?
Siber Güvenlik Prensipleri
• Bilişim Ortamının Bileşenleri ve Güvenlik
"
|
|
2) |
"Siber Güvenlik Prensipleri (devam)
• Siber Güvenlik Modelleri
• Bilgisayar güvenliği, bilgi güvenliği ve bilgi güvencesi
Siber Güvenlik Yönetimi Kavramları ve Erişim Kontrolü
• Güvenlik yönetimi
• Yönetim modelleri, rolleri ve işlevleri
"
|
|
3) |
"Kurumsal Roller ve Yapılar ve Güvenlik İşlemleri ve Yönetimi
• Bilgi güvenliği rolleri ve pozisyonları
• Alternatif kurumsal yapılar ve arayüzler
"
|
|
4) |
"Strateji ve Stratejik Planlama
• Strateji
• Risk Tanımlama, İzleme ve Analiz
• Stratejik planlama ve güvenlik stratejisi
• Bilgi Güvenliği Yaşamdöngüsü
• Kurumsal Güvenlik Mimarisi
"
|
|
5) |
Güvenlik Planları ve Politikaları
• Planlama seviyeleri
• Olay Tepkisi ve Kurtarma İşlemleri
• Yanlış Yapılanmayı Planlama
• Sistem Güvenlik Planı (SGP)
• Politika geliştirme ve uygulama
• Yasalar ve Düzenleyici Gereksinimler
|
|
6) |
Güvenlik Standartları ve Kontrolleri
• Siber Güvenlik Standartları ve Bilgi Sistemleri Kontrolleri
• Sertifikasyon ve Akreditasyon
|
|
7) |
Risk Yönetimi
• Risk Prensipleri
• Risk Tipleri
• Risk Stratejileri
• Risk Yönetimi Çerçeve Yapısı
|
|
8) |
Güvenlik Ölçütleri ve Anahtar Performans Göstergeleri
• Güvenlik ölçümlerinin zorluğu
• Güvenlik Yapısı Metrikleri
• Güvenlik Metriklerine Yaklaşımlar
• Metrikler ve FISMA
|
|
9) |
Fiziksel Güvenlik ve Çevresel Etkiler
• Fiziksel ve çevresel tehditler
• Fiziksel ve çevresel kontroller
|
|
10) |
Acil Durum Planlaması
• Acil durum planının geliştirilmesi
• Farklı acil durum planını anlama
• Olaylara cevap verme
|
|
11) |
Güvenlik Eğitim, Eğitim ve Farkındalık
• Güvenlikte insan faktörleri
• Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve uygulanması
• Alanlar arası eğitim (BT ve diğer güvenlik alanları)
|
|
12) |
"Bilgi güvenliğini yönetme
• Sertifikasyon ve akreditasyon amacı
• Sertifika ve akreditasyon eğilimleri
• Şifreleme"
|
|
13) |
"Olay Tepkisi
• Olay kategorileri
• Olay Tepki Protokolleri Oluşturulması
• Olay kurtarma
Siber Güvenliğin Geleceği
• Gelecekteki Belirsizlikler
• Olası gelecek senaryolar
• Öğrendiklerimizi Gerçek Hayatta Nasıl Uygularız?"
|
|
14) |
Genel Tekrar
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|