COP4464 Wissen Academi- Writing Secure Code & Secure Coding TechniquesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLERÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
HALKLA İLİŞKİLER
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4464 Wissen Academi- Güvenli Kod Yazma ve Güvenli Kodlama Teknikleri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ERKUT ARICAN
Dersin Amacı: Dersin amacı günümüzde gittikçe önemi artan güvenlik tehditlerine karşı geliştirilen yazılımların güvenli olmasını sağlamaktır. Saldırılara karşı güvenlik kodları yazmak ve güvenlik testi ve denetimi de dahil olmak üzere güvenli yazılım geliştirme sürecini tanıtmaktadır. Genellikle bir geliştiricinin karşılaşabileceği güvenlik konularına, ortak güvenlik açıklarına ve kusurlarına ve güvenlik tehditlerine odaklanılırken aynı zamanda güvenlik ilkeleri, stratejileri, kodlama teknikleri ve kodu saldırılara karşı daha dayanıklı hale getirebilecek araçlar açıklanmaktadır. Öğrenciler ders boyunca belirli güvenlik geliştirme tekniklerini gösteren kodları yazıp analiz edeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güvenli Programala Tekniklerinin Temelerini Kavrayabilmek
2) Siber Güvenlik ve Bilgi Sistemleri Güvenlik Yapılarını Anlayabilmek
3) Yazılım Açıklarına Yol Açan En Sık Programlama Hatalarını Anlamak.
4) Yazılımdaki Güvenlik Problemlerini Tanımlamak ve Analiz Etmek
5) Güvenlik Tehditlerine ve Yazılım Güvenlik Açıklarına Karşı Koruma Tedbirlerini Öğrenmek
6) Bilgilerini Etkili ve Güvenli Yazılım Sistemleri Oluşturabilmek için Kullanabilmek

Dersin İçeriği

Bu ders dördüncü sınıf Yazılım Mühendisliği öğrencileri için tasarlanmıştır. Mühendislik Fakültesi'nin diğer bölüm öğrencileri de seçebilirler.
Bu ders Wissen Akademie & VDC Technology tarafından verilecektir.
Güvenli kod yazmak profesyonel kullanım içindir. Bu nedenle bu ders mevcut Bilgi Teknolojileri uygulamalarına olumlu bir ek olacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) "Güvenli Sistemlere Duyulan İhtiyaç ve Genel Güvenlik Konseptleri "
2) Proaktif Güvenlik Geliştirme Süreci ve Güvenlik Prensipleri
3) Tehdit Modelleme ve Güvenli Kodlama Teknikleri
4) Arabellek Taşması ve Erişim Kontrolü Sorunlarının Belirlenmesi
5) En Az Ayrıcalık ve Şifreleme Zaafları ile Çalışmak
6) Verilerin Korunması ve Kanonik Temsil Edilmesi Sorunları
7) Veritabanı Giriş Sorunları ve Web Aracılığı ile Özel Girdi Sorunları
8) Uluslararasılaştırma Sorunları ve Soket Güvenliği
9) RPC, ActiveX Denetimleri ve DCOM Güvenliğini Sağlama ve Denial of Service Saldırılarına Karşı Koruma
10) Yazılım Test Yaşamdöngüsünde Güvenlik Testleri
11) Güvenli Kod İncelemesinin Gerçekleştirilmesi
12) Güvenli Yazılım Kurulumu
13) "Uygulamaya Özel Kişisel Gizlilik Oluşturma & Gerçek Yaşam Yaklaşımları Güvenlik Belgeleri ve Hata İletileri Yazma"
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Writing Secure Code (Second Edition) - Michael Howard, David LeBlanc - ISBN 13: : 978-0735617223
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 30
Ödev 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 8 96
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 164

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.