NMD3210 Media LiteracyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DIŞ TİCARET (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DIŞ TİCARET (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3210 Medya Okuryazarlığı Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin medya ve gerçekliğe dair eleştirel düşünme, sorgulama ve bilgiyi analiz etme gibi becerileri kazanmasını hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler;
- medyayı analiz edebilecek.
- görsel kodlar ve medya okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olacak.
- tahayyül ve medya arasındaki ilişkiyi ifade edebilecek.
- hakikat sonrası ve gerçeklik kavramlarını değerlendirecek.
- reklamların amaç ve hedeflerini kavrayacak.
- görüntü, ses ve hareketlerin duyguları nasıl etkilediğini analiz edecek.

Dersin İçeriği

Ders; kitle medyasını analiz etme, sorgulama, değerlendirme ve onun kendi yaşamlarımızda kapladığı yer arasındaki bağı kurar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: Medya okuryazarlığının anlamı
2) Eleştirel sorular sorma
3) Medya türlerini anlama
4) Medya ve gerçek dünya
5) Hakikat nedir? Hakikat sonrası nedir?
6) Medya ve ona neden güveniriz?
7) Gündem belirleme
8) Kitle iletişimi
9) Görsel kodlar
10) Küresel medya
11) Medya etiği
12) Ticarileşme, medya, kültür
13) Medya okuryazarlığına dair en iyi örnekler
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Media Literacy - W. James Potter
Introduction to Mass Communication: Media Literacy and Culture Stanley Baran
Thinking, Fast and Slow- Daniel Kahneman
Diğer Kaynaklar: Media Literacy - W. James Potter
Introduction to Mass Communication: Media Literacy and Culture Stanley Baran
Thinking, Fast and Slow- Daniel Kahneman

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası ticaretin başlıca teorileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibidir.
2) Gümrük işlemleri hakkında bilgi sahibidir.
3) Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygular.
4) Bilgisayar ve gerekli paket programları kullanır.
5) Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz eder.
6) Uluslararası pazarlamanın temel mantığını bilir.
7) Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları bilir.
8) Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirir ve analiz eder.
9) Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir.
10) Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahiptir.
11) Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanır.
12) Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder.
13) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.