NMD3210 Media LiteracyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD3210 Medya Okuryazarlığı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilerin medya ve gerçekliğe dair eleştirel düşünme, sorgulama ve bilgiyi analiz etme gibi becerileri kazanmasını hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenciler;
- medyayı analiz edebilecek.
- görsel kodlar ve medya okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olacak.
- tahayyül ve medya arasındaki ilişkiyi ifade edebilecek.
- hakikat sonrası ve gerçeklik kavramlarını değerlendirecek.
- reklamların amaç ve hedeflerini kavrayacak.
- görüntü, ses ve hareketlerin duyguları nasıl etkilediğini analiz edecek.

Dersin İçeriği

Ders; kitle medyasını analiz etme, sorgulama, değerlendirme ve onun kendi yaşamlarımızda kapladığı yer arasındaki bağı kurar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: Medya okuryazarlığının anlamı
2) Eleştirel sorular sorma
3) Medya türlerini anlama
4) Medya ve gerçek dünya
5) Hakikat nedir? Hakikat sonrası nedir?
6) Medya ve ona neden güveniriz?
7) Gündem belirleme
8) Kitle iletişimi
9) Görsel kodlar
10) Küresel medya
11) Medya etiği
12) Ticarileşme, medya, kültür
13) Medya okuryazarlığına dair en iyi örnekler
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Media Literacy - W. James Potter
Introduction to Mass Communication: Media Literacy and Culture Stanley Baran
Thinking, Fast and Slow- Daniel Kahneman
Diğer Kaynaklar: Media Literacy - W. James Potter
Introduction to Mass Communication: Media Literacy and Culture Stanley Baran
Thinking, Fast and Slow- Daniel Kahneman

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 3 3 9
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 4
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 3
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 3
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 2
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 4
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 5
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 2
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.