ÜSTÜN ZEKALILAR VE YETENEKLİLER EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CNG5002 | Nitel Araştırma Yöntemleri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ATAKAN ATA |
Dersi Veren(ler): |
Dr. BETÜL TARHAN ALKAN Dr. Öğr. Üyesi SABİHA DULAY |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, çeşitli durumlarda yürütülebilecek nitel araştırmalara yönelik temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Nitel araştırma yöntemini tanımlar 2) Nitel bir araştırmaya ait etik prensipleri tanımlar 3) Nitel bir araştırmada inter‐disipliner çalışma yöntemlerini bilir 4) Nitel bir araştırmaya ait hipotez kurarak, verileri toplamayı ve analiz etmeyi kullanır 5) Nitel verileri yorumlar |
Nitel çalışmalar nasıl tasarlanır; araştırma desenine yönelik nitel yaklaşımlar (Öyküsel Analiz/Anlatı Araştırması, Olgubilim, Kuram Oluşturma, Kültür Analizi, Durum Çalışması, Eylem Araştırması); nitel veri toplama ve analizi; geçerlik ve güvenirlik; araştırmanın raporlanması; nitel araştırmada etik. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Creswell, J.W. (2013) Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (3. Baskıdan Çeviri, Çev. Ed. Bütün, M. ve Demir, S. B.). Ankara: Siyasal Kitabevi Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 9. Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Glesne, C. (2013) Nitel araştırmaya giriş. 2. Baskı (Çev. Ed. Ersoy, E & Yalçınoğlu, P.) Ankara: Anı Yayıncılık. Merriam, S. B. (2013) Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Basımdan Çeviri, Çev. Ed. Turan, S.). Ankara: Nobel American Psychological Association-APA. (2012). Publication manual of the American Psychological Association (6th Ed.). Washington, DC: American Psychological Association. Balcı, A. (2000). Sosyal bilimlerde araştırma: yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. Baş, T. ve Akturan, A. (2013). Nitel araştırma Yöntemleri: Nvivo ile nitel veri analizi. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları. Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. (3. Baskıdan Çeviri, Çev. Ed. Bütün, M. ve Demir, S. B.). Ankara: Pegem Akademi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 1 - Bilgi Teorik - Kavramsal 1) Lisans düzeyindeki yeterliliklere dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki uzmanlık düzeyindeki bilgilerini geliştirebilme ve derinleştirebilme. 2) Alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
2) | 2 - Beceriler Bilişsel - Pratik 1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek. 2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek bilgiyi yorumlayabilmek ve yeni bilgiler yaratabilmek, 3) Alanında karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözebilme. | |
3) | İletişim ve Sosyal Yeterlilik 1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alan içi ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel biçimde, nicel ve nitel verilerle destekleyerek sistematik olarak aktarabilme. 2) Toplumsal ilişkileri ve bu ilişkilere yön veren normları eleştirel olarak inceleyebilmek, geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek için harekete geçebilmek. | |
4) | Öğrenme Yeterliliği 1) Uzmanlık alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirebilme ve öğrenmelerine yön verebilme. | 4 |
5) | Alana Özel Yetkinlik 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri denetleyebilme ve öğretebilme. 2) Alanı ile ilgili alanlarda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 3) Alanında içselleştirdiği bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |
6) | Bağımsız Çalışma ve Sorumluluk Alma Yetkinliği 1) Alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan karmaşık ve öngörülemeyen sorunların çözümüne yönelik yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3) Alanı ile ilgili sorunların çözülmesini gerektiren ortamlarda liderlik edebilme. |