PRL3540 Expectation Management in PRBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3540 Halkla İlişkilerde Beklenti Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Halkla ilişkiler/iletişim profesyonelinin bulunduğu pozisyonda temas ettiği tüm paydaşların beklentilerinin, ulaşılmak istenen hedef doğrultusunda optimum memnuniyet seviyesinde yönetilmesine destek olacak süreçlerin inelenmesi ve operasyonel yeteneklerin arttırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Müşterinin hedefleri doğrultusunda, beklentisinin ideal seviyede tamamlanmasına yönelik geliştirilecek iletişim modellerini kavrayacak.
2- Danışmanlığını yapacağı Marka ve Medya arasındaki ilişkinin ideal verimi almasına yönelik modellerin geliştirilmesine dair bilgi sahibi olacak.
3- Marka ve ajans arasında yüksek beklentilerin bulunduğu iletişim süreçlerinin nasıl yönetilmesi gerektiğini öğrenecek.
4- Marka, ajans ve 3th Parth yönetiminde karşılıklı beklentilerin ideal ilişki zincirinde yönetilmesi gerektiğine dair bilgi edinecek.
5- Kurum içerisinde iletişim departmanlarının ve/veya görevli kişilerin "ne yaptığının" anlatılması konusunda deneyim sahibi olacak.
6- Akademik birikimini mesleki ve operasyonel ilişki yönetimine nasıl aktaracağını kavrayacak.

Dersin İçeriği

Bu ders markaların ve kurumların kurum içerisinde oluşturdukları birimler ve/veya ajanslardan aldıkları halkla ilişkiler hizmetlerine dair beklentilerin anlaşılması ve cevaplanmasına dair süreç yönetimini ve anlayış geliştirmeyi kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurum ve markaların iletişim hizmetlerini aldıkları yapılar ve modelleri. İletişim uzmanının içinde olduğu beklenti zincirini tanıması
2) Kurum içi iletişim birimlerinin yapıları • Ekip yapıları, yönetim şeması içerisindeki yerleri. • Görev ve sorumlulukları, beklenti yarattıkları noktaların yönetimi
3) Ajans yapıları • Yapısal birimler, hizmet ve çalışma modelleri • Hizmet verdikleri kurumların beklentileri ve yönetimi
4) Ajans Yapıları • Müşterinin hedefini doğru belirlemek ve beklentisini yönetmek
5) Medya İlişkileri • Marka ve medya arasındaki beklentinin yönetimi. • Medyanın operasyonel iş yapış modeli, haber anlayışı vb.
6) Media relations management • Meeting the ideal expectation in media in line with the client's goals. • Managing the expectation of brand/company from the media
7) "3th parth" yönetimi • 3th parth kimdir, ne işe yarar ne zaman vardır veya yoktur! • Etkinliğin mükemmelliği mi beklentilerin karşılandığı anlar yaratmak mi?
8) Final Projesi konusunun dağıtılması
9) Kriz iletişiminde beklenti yönetimi
10) Kriz iletişiminde beklenti yönetimi
11) İletişim Uzmanının kendi paydaşlarını yönetmesi Operasyonel becerilerin geliştirilmesi İletişim Uzmanının kendi paydaşlarını yönetmesi Operasyonel becerilerin geliştirilmesi
12) İletişim Uzmanının kendi paydaşlarını yönetmesi Operasyonel becerilerin geliştirilmesi
13) İdeal beklenti zincirinin yönetilmesi
14) Grup Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Managing Expectations: Naomi Karten / The Art of Public Relations: CEOs from Edelman, Ruder Finn, Burson Marsteller & More on the Secrets to Landing New Clients, Developing Breakthrough ... and Your Firm to Clients (Inside the Minds) by Richard Edelman //
Diğer Kaynaklar: MSL Groupe ve Publicis One tarafından yayınlanan ve uygulanan modeller üzerinden değerlendirmeler/ Evaluations based on models implemented and published by MSL Groupe and Publicis One

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 31
Sunum / Seminer 3 12
Proje 6 24
Final 1 4
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.