PRL3540 Expectation Management in PRBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3540 Halkla İlişkilerde Beklenti Yönetimi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Halkla ilişkiler/iletişim profesyonelinin bulunduğu pozisyonda temas ettiği tüm paydaşların beklentilerinin, ulaşılmak istenen hedef doğrultusunda optimum memnuniyet seviyesinde yönetilmesine destek olacak süreçlerin inelenmesi ve operasyonel yeteneklerin arttırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Müşterinin hedefleri doğrultusunda, beklentisinin ideal seviyede tamamlanmasına yönelik geliştirilecek iletişim modellerini kavrayacak.
2- Danışmanlığını yapacağı Marka ve Medya arasındaki ilişkinin ideal verimi almasına yönelik modellerin geliştirilmesine dair bilgi sahibi olacak.
3- Marka ve ajans arasında yüksek beklentilerin bulunduğu iletişim süreçlerinin nasıl yönetilmesi gerektiğini öğrenecek.
4- Marka, ajans ve 3th Parth yönetiminde karşılıklı beklentilerin ideal ilişki zincirinde yönetilmesi gerektiğine dair bilgi edinecek.
5- Kurum içerisinde iletişim departmanlarının ve/veya görevli kişilerin "ne yaptığının" anlatılması konusunda deneyim sahibi olacak.
6- Akademik birikimini mesleki ve operasyonel ilişki yönetimine nasıl aktaracağını kavrayacak.

Dersin İçeriği

Bu ders markaların ve kurumların kurum içerisinde oluşturdukları birimler ve/veya ajanslardan aldıkları halkla ilişkiler hizmetlerine dair beklentilerin anlaşılması ve cevaplanmasına dair süreç yönetimini ve anlayış geliştirmeyi kapsamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurum ve markaların iletişim hizmetlerini aldıkları yapılar ve modelleri. İletişim uzmanının içinde olduğu beklenti zincirini tanıması
2) Kurum içi iletişim birimlerinin yapıları • Ekip yapıları, yönetim şeması içerisindeki yerleri. • Görev ve sorumlulukları, beklenti yarattıkları noktaların yönetimi
3) Ajans yapıları • Yapısal birimler, hizmet ve çalışma modelleri • Hizmet verdikleri kurumların beklentileri ve yönetimi
4) Ajans Yapıları • Müşterinin hedefini doğru belirlemek ve beklentisini yönetmek
5) Medya İlişkileri • Marka ve medya arasındaki beklentinin yönetimi. • Medyanın operasyonel iş yapış modeli, haber anlayışı vb.
6) Media relations management • Meeting the ideal expectation in media in line with the client's goals. • Managing the expectation of brand/company from the media
7) "3th parth" yönetimi • 3th parth kimdir, ne işe yarar ne zaman vardır veya yoktur! • Etkinliğin mükemmelliği mi beklentilerin karşılandığı anlar yaratmak mi?
8) Final Projesi konusunun dağıtılması
9) Kriz iletişiminde beklenti yönetimi
10) Kriz iletişiminde beklenti yönetimi
11) İletişim Uzmanının kendi paydaşlarını yönetmesi Operasyonel becerilerin geliştirilmesi İletişim Uzmanının kendi paydaşlarını yönetmesi Operasyonel becerilerin geliştirilmesi
12) İletişim Uzmanının kendi paydaşlarını yönetmesi Operasyonel becerilerin geliştirilmesi
13) İdeal beklenti zincirinin yönetilmesi
14) Grup Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Managing Expectations: Naomi Karten / The Art of Public Relations: CEOs from Edelman, Ruder Finn, Burson Marsteller & More on the Secrets to Landing New Clients, Developing Breakthrough ... and Your Firm to Clients (Inside the Minds) by Richard Edelman //
Diğer Kaynaklar: MSL Groupe ve Publicis One tarafından yayınlanan ve uygulanan modeller üzerinden değerlendirmeler/ Evaluations based on models implemented and published by MSL Groupe and Publicis One

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Projeler 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 31
Sunum / Seminer 3 12
Proje 6 24
Final 1 4
Toplam İş Yükü 113

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek