GEP0515 New Religious MovementsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0515 Yeni Dini Akımlar Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İSMAİL TAŞPINAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Modern dini haraketleri hakkında bilgi vermek ve ortayı çıkış süreçlerini incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1) Modern dini hareketleri analiz etme ve tanıma
2) Dini hareketlerin geleneksel büyük dinler içerisindeki yerlerini tanımlayabilme.
3) Dünyada yaygınlaşan bu tür yeni dini hareketleri analiz edebilme bilgisine sahip olma.
4)Yeni Dini Hareketlerin ortaya çıkış ve gelişim süreçlerini anlayabilme
5) Yeni dini hareketlerin nasıl bir iç işleyişe sahip olduklarını kavrama
6)Yeni dini hareketlerin toplum içinde sebep oldukları bazı olumsuz sonuçları tanıma

Dersin İçeriği

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, 20.yy'ın başından günümüze kadar uzanan bir zaman diliminde yeni dini hareketleri tanır. Bunu öğenirken yüzyıla ait farklı dini akımların diğer din ve kültürleri nasıl etkilediğini anlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yeni dini hareketlerin tanımı , konusu, kaynakları ve ortaya çıkışlarındaki sosyal, siyasi ve dini sebepler sebepler Course Notes
2) Hint ve Uzakdoğu'da Yeni Dini Hareketler ve genel özgüllükleri ile Hare Krishna hareketi Course Notes
3) Sai Baba hareketi Course Notes
4) Transandantal Meditasyon ve Bagwam Osho Hareketi Course Notes
5) Hıristiyan Kaynaklı Yeni Dini Hareketlerin Özellikleri ve Yehova Şahitleri Course Notes
6) Mormonlar Hareketi Course Notes
7) Moons Hareketi Course Notes
8) Scientology Hareketi Course Notes
9) Satanism Hareketi Course Notes
10) Evanjelist Hristiyanlık Hareketi Course Notes
11) İslam dünyasında ortaya çıkan yeni dini hareketlerin özellikleri ve Bâbîlik ve Bahâîlik hareketi Course Notes
12) Kadıyanilik hareketi Course Notes
13) İsmaîlîlik hareketi Course Notes
14) Türkiye'deki yeni dini hareketlerin genel özellikleri Course Notes

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. İsmail Taşpınar, Günümüzde Yeni Dini Hareketler, yayına hazırlanmakta olan ders kitabı ve notları. 1. John A. Saliba, Understanding New Religious Mouvements.
Diğer Kaynaklar: 1. Encyclopedia pf New Religious Mouvements, edit. Peter b. Clarke. 2. Michael York, Historical Dictionnary of New Age Movements. 3. New Religious Movements in the 21th Century, edit.: Philip C. Lucas, Thomas Robbins

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1.Ulusal ve uluslararası standartlar açısından öğretmenlik meslegi, İngilizce öğretmenliği ve eğitim teknolojilerine yönelik en yeni bilgiler, araçlar ve diğer bilimsel kaynaklara ilişkin kavramları tanımlamak.
2) 2.İngilizce dilinin seslerine, eklerine, dilbilgisine, kelimelerine hakim bir biçimde dili etkin olarak kullanır.
3) 3. Dil edinimi teorileri konusundaki bilgisi ile teorileri ve bu alandaki araştırmaları dil öğretiminine uygular.
4) 4. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek materyal ve kaynaklara eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak, sınıf ve öğrenci ihtiyaçlarına göre gerekli biçimde materyal geliştirebilir.
5) 5. İngilizce öğretiminde kullanılabilecek etkili yazılım ve teknolojik kaynaklara ulaşıp bunların uygunluğuna karar vererek etkin biçimde sınıf içinde ve dışında bu kaynakları kullanabilir.
6) 6.Öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerini geliştirmek için çeşitli yöntem ve metodları kullanır.
7) 7. İngilizce öğretim süreçlerini planlar.
8) 8. İngilizce öğretimine uygun sınıf ortamları organize eder.
9) 9. İngilizce bilgi ve kullanma becerisini ölçmek ve değerlendirmek için farklı materyaller ve testler geliştirerek ve öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
10) 10. Dil öğrenmede kültürün rolünü ve etkisini ele alan araştırmalara, prensiplere ve metotlara ilişkin bilgisiyle öğrencilerin kültürlerarası iletişim ve pragmatik becerilerini geliştirmek için bunları uygular.
11) 11. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır, işbirliği içinde çalışarak sorumluluklarını yerine getirir.
12) 12. Mesleki ve etik kural ve ilkeleri göz önünde bulundurur. 4
13) 13. Dil öğrenimi ve öğretimi alanında yapılan akademik çalışmaları kişisel ve mesleki gelişimi için takip ederek çalışmaların pedagojik etkilerini uygular. 4
14) 14. Yansıtıcı düşünme ve öğretme kullanarak öğretim becerilerini ve öğretmenlik mesleki yeterliliklerini irdeler. 5
15) 15. Yaşam boyu öğrenme bilgi ve becerisine ve bilgiye ulaşma yollarına ilişkin bilgisiyle etkili üst bilişsel teknikleri kullanarak bunu öğrencilere aktarır. 5
16) 16. İlk ve ortaöğretimdeki öğrencilerin ilgilerine, ihtiyaçlarına, bireysel farklılıklarına ve gelişimsel özelliklerine uygun öğrenme stratejilerini ve teknoloji kaynaklarını değerlendirerek kullanır.