GEP0515 New Religious MovementsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAFÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0515 Yeni Dini Akımlar Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. İSMAİL TAŞPINAR
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Modern dini haraketleri hakkında bilgi vermek ve ortayı çıkış süreçlerini incelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1) Modern dini hareketleri analiz etme ve tanıma
2) Dini hareketlerin geleneksel büyük dinler içerisindeki yerlerini tanımlayabilme.
3) Dünyada yaygınlaşan bu tür yeni dini hareketleri analiz edebilme bilgisine sahip olma.
4)Yeni Dini Hareketlerin ortaya çıkış ve gelişim süreçlerini anlayabilme
5) Yeni dini hareketlerin nasıl bir iç işleyişe sahip olduklarını kavrama
6)Yeni dini hareketlerin toplum içinde sebep oldukları bazı olumsuz sonuçları tanıma

Dersin İçeriği

Bu dersi tamamlayan öğrenciler, 20.yy'ın başından günümüze kadar uzanan bir zaman diliminde yeni dini hareketleri tanır. Bunu öğenirken yüzyıla ait farklı dini akımların diğer din ve kültürleri nasıl etkilediğini anlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yeni dini hareketlerin tanımı , konusu, kaynakları ve ortaya çıkışlarındaki sosyal, siyasi ve dini sebepler sebepler Course Notes
2) Hint ve Uzakdoğu'da Yeni Dini Hareketler ve genel özgüllükleri ile Hare Krishna hareketi Course Notes
3) Sai Baba hareketi Course Notes
4) Transandantal Meditasyon ve Bagwam Osho Hareketi Course Notes
5) Hıristiyan Kaynaklı Yeni Dini Hareketlerin Özellikleri ve Yehova Şahitleri Course Notes
6) Mormonlar Hareketi Course Notes
7) Moons Hareketi Course Notes
8) Scientology Hareketi Course Notes
9) Satanism Hareketi Course Notes
10) Evanjelist Hristiyanlık Hareketi Course Notes
11) İslam dünyasında ortaya çıkan yeni dini hareketlerin özellikleri ve Bâbîlik ve Bahâîlik hareketi Course Notes
12) Kadıyanilik hareketi Course Notes
13) İsmaîlîlik hareketi Course Notes
14) Türkiye'deki yeni dini hareketlerin genel özellikleri Course Notes

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. İsmail Taşpınar, Günümüzde Yeni Dini Hareketler, yayına hazırlanmakta olan ders kitabı ve notları. 1. John A. Saliba, Understanding New Religious Mouvements.
Diğer Kaynaklar: 1. Encyclopedia pf New Religious Mouvements, edit. Peter b. Clarke. 2. Michael York, Historical Dictionnary of New Age Movements. 3. New Religious Movements in the 21th Century, edit.: Philip C. Lucas, Thomas Robbins

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.