GEP0441 Korean IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0441 Korece I Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Kore Alfabesi Hangıl’ı yazıp okumayı kavrama, başlangıç seviyesinde dilbilgisi kuralları bilmek ve çeşitli konular hakkında Korece temel cümleler kurabilmek ve konuşabilmek. Kore tarihine ilişkin giriş düzeyinde bilgiler, Kore kültürü, toplumu, felsefesi ve sanatı bilimi vb. ilişkin temel bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenilen Kore alfabesi 'Hangıl'ı yazıp okuyabilecek
2) Başlangıç seviyesindeki dilbigisi bilerek Korece temel cümleler kurabilecek
3) Günlük yaşamda kullanılan konuşmaları anlayıp konuşabilecek
4) Korece’yi, Kore halkını ve yaşantısını daha iyi anlayabilecek
5) Kore tarihi ve kültürü hakkında temel bilgileri edinecek

Dersin İçeriği

Bu derste dört dil becerisi ( okuma, yazma, konuşma ve dineleme) Korece ile ilgili temel bilgileri vererek öğrenciye kazandırılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kore alfabesi ve kurallar (Ünlü ve Ünsüzler)
2) Korece Genel Dilbilgisi
3) Tanışma ve kendini tanıtma, Kore tarihi.
4) Alıştırmalar, Kore Kültürü (Kore Yaşama Biçimi)
5) Dilbilgisi-Cümle son ekleri: Özne eki, Nesne eki, Saygı eki, Emir kipi, Kore Tarihi
6) İsim ve fiil çekimleri
7) İsim ve fiil çekimleri, Kore Kültür (Toplum, Kültür ve Sanat)
8) Sayılar- Gelecek zaman kipi, onay ifade eden son ek, olumsuzluk eki, geçmiş zaman kipi, zamanı belirtme, bağlacı
9) Sayılar- Gelecek zaman kipi, onay ifade eden son ek, olumsuzluk eki, geçmiş zaman kipi, zamanı belirtme, bağlacı, Kore Tarihi
10) Alıştırmalar, Kore Kültür (Kore Yaşama Biçimi)
11) Emir kipi, Alıştırmalar, Kore Tarihi
12) Tümceler, yön ve kipler, Kore Kültürü (Kore'nin Dünyadaki Yeri)
13) Yön gösterme eki, sebep belirten bağlaç, düzensiz fiili, alıştırmalar
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yonsei Korece 1- Yonsei Üniversitesi Korece Merkezi, Yonsei Üniversitesi yayınları, 2015, Seul, Kore (Korece)
Sejong Korece1- Ulusal Korece Öğretim Merkezi, Hau Yay, 2013, Seul, Kore (Korece)
Kore'yi Tanıyarak Korece Öğrenelim- S. Göksel Türközü ,Oh Eun Kyung, Lotus Yay, 2014, İstanbul, Türkiye (Türkçe)
Diğer Kaynaklar: Facts About Korea- Kore Kültür, Spor ve Turizm Yay, 2013, Seul, Kore (İnglizce)
(PDF dosyası)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.