GEP1440 Rusça IVBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1440 Rusça IV Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Rusça
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersin Amacı: Dersin amacı temel Rusça'nın kalan gramer konularının aktarılmasıdır. Öğrencilerin reel öğretim koşullarında,dersin öğretim metoduna uygun olarak bilgilerinin,pratik yatkınlık ve yeterliliklerinin derinleşmesi ve güçlenmesi amacına yöneliktir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1)Sözel bir haber bilgisinin en önemli bölümünü dinleyıp anlayabilir.
2)Yazma alanında basit ve zor bir plan veya okunan ve dinlenen bir şeyin özetini hazırlayabilir.
3)Bir okuma konusundan başka bir konuya geçiş yatkınlığı ve yeterliliği geliştirir.
4)Ülkeleri,şehirleri,üniversiteleri ve ülkedeki olayları basit ifadelerle anlatabilir.
5)Basit ve bileşik cümleler kurabilir.
6)Mağazada,otelde,eczanede,hastanede,okulda,tatilde-değişik durumlarda kendini ifade edebilir.

Dersin İçeriği

İsmin -in hali ve kullanımı; Hareket fiilleri (önekleri); Tamamlanmamış-tamamlanmış yeni fiiller; Basit ve bileşik gelecek zamanı ;İsmin -ile hali ve kullanımı; Hakkında ve -de durumları; Dönüşlü fiilleri-ilgilenmek/uğraşmak; Gereklilik durumu; İsmin -e/a hali ve kullanımı; Soru-cevap çalışması. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel tekrar
2) Tamlayan durumu.
3) Zamir ve isimlerin ismin tamlayan durumunda kullanımı.
4) Hareket fiillerinin bulunma,yönelme ve ayrılma durumlarında kullanılması.1,2,3 sayılarının -in halinde kullanılışı.
5) Hareket fiilleri / nerede,nereye,kime soruları, alıştırma,diyalog.
6) Gelmek ve gitmek(tüm öneki olan fiil formları) fiillerin geçmiş
7) Karışık ve basit fiillerin gelecek zamanda kullanımı.Alıştırma.Diyalog.
8) Ara Sınav Haftası
9) Gelecek zamanda tüm gelmek-gitmek fiillerin formların kullanımı.Pratik,konuşma,dinleme.Nereye,nereden,kimden.
10) Gelecek zamana devam. İsmin -e/a hali.Beğenmek,yaşı,Gerek.
11) İsmin -ile hali( paylaşmak,yemek).Yeni tamamlanmış ve tamamlanmamış fiiller.
12) Meslek için ile hali,uğraşmak ile;İsmin -de/da hali.Hakkında hali.Alıştırma.
13) Tematik konular.Diyalog-monolog;soru-cevap çalışması.
14) Tüm konuların tekrarı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Дорога в Россию" М.М.Нахабина; 2."Говорите по-русски" Хавронина; photocopies
Diğer Kaynaklar: "Поехали" Чернышов; 2."Русский язык.5 элементов" Эсмантова.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Küçük Sınavlar 2 20 40
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.