Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel tekrar |
|
2) |
Tamlayan durumu. |
|
3) |
Zamir ve isimlerin ismin tamlayan durumunda kullanımı. |
|
4) |
Hareket fiillerinin bulunma,yönelme ve ayrılma durumlarında kullanılması.1,2,3 sayılarının -in halinde kullanılışı. |
|
5) |
Hareket fiilleri / nerede,nereye,kime soruları, alıştırma,diyalog. |
|
6) |
Gelmek ve gitmek(tüm öneki olan fiil formları) fiillerin geçmiş |
|
7) |
Karışık ve basit fiillerin gelecek zamanda kullanımı.Alıştırma.Diyalog. |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Gelecek zamanda tüm gelmek-gitmek fiillerin formların kullanımı.Pratik,konuşma,dinleme.Nereye,nereden,kimden. |
|
10) |
Gelecek zamana devam. İsmin -e/a hali.Beğenmek,yaşı,Gerek. |
|
11) |
İsmin -ile hali( paylaşmak,yemek).Yeni tamamlanmış ve tamamlanmamış fiiller. |
|
12) |
Meslek için ile hali,uğraşmak ile;İsmin -de/da hali.Hakkında hali.Alıştırma. |
|
13) |
Tematik konular.Diyalog-monolog;soru-cevap çalışması. |
|
14) |
Tüm konuların tekrarı. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|