Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Haftanın Günleri, Mevsimler ve Aylar |
|
2) |
Geçmiş. Kurallar ve egzersizler. Geçmişte olmak. |
|
3) |
Dönüşlü fiillerin geçmiş zamanda kullanımı.Haftanın günleri -i halinde kullanımı. |
|
4) |
Hareket fiilleri-gitmek/gelmek(yüriyerek,araçla) şimdiki zamanda. Nereye?(yön;-i hali kullanımı) |
|
5) |
Hareket fiilleri geçmiş zamanda.(-de durumu kullanımı). |
|
6) |
Zaman zarfları.Doğumak fiili geçmiş zamanda.Bulunmak ve farklı yönlere gitmek. |
|
7) |
Sayılar 1000-1000000.
Gelecek zaman,tamamlanmamış formu. Zaman zarfları.Aylar-mevsimler de durumunda/ |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Gelecek zaman. Yaş söylemesi(geçmiş +gelecek formunda). |
|
10) |
Tamamlanmamış ve tamamlanmış fiiller(ön ekleri).Fiil çiftleri. Geçmiş zamanda farkı. |
|
11) |
Kesinleşmemiş/kesinleşmiş fiilleri gelecek zamanda/farkı.Alıştırma.Diyalog. |
|
12) |
Hareket fiileri gelecek zamanda(kesin). |
|
13) |
İstemek ve yapabilmek fiillerin kullanımı.e/a hali |
|
14) |
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. |
|
2) |
0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. |
|
3) |
Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. |
|
4) |
0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. |
|
5) |
Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir. |
|
6) |
Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. |
|
7) |
Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir. |
1 |
8) |
Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır. |
|
9) |
Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir. |
|
10) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır. |
1 |
11) |
Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir. |
1 |
12) |
Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır. |
|
13) |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır. |
|
14) |
Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
|
5 |
15) |
Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir. |
1 |
16) |
İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir. |
2 |