Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Haftanın Günleri, Mevsimler ve Aylar |
|
2) |
Geçmiş. Kurallar ve egzersizler. Geçmişte olmak. |
|
3) |
Dönüşlü fiillerin geçmiş zamanda kullanımı.Haftanın günleri -i halinde kullanımı. |
|
4) |
Hareket fiilleri-gitmek/gelmek(yüriyerek,araçla) şimdiki zamanda. Nereye?(yön;-i hali kullanımı) |
|
5) |
Hareket fiilleri geçmiş zamanda.(-de durumu kullanımı). |
|
6) |
Zaman zarfları.Doğumak fiili geçmiş zamanda.Bulunmak ve farklı yönlere gitmek. |
|
7) |
Sayılar 1000-1000000.
Gelecek zaman,tamamlanmamış formu. Zaman zarfları.Aylar-mevsimler de durumunda/ |
|
8) |
Ara Sınav Haftası |
|
9) |
Gelecek zaman. Yaş söylemesi(geçmiş +gelecek formunda). |
|
10) |
Tamamlanmamış ve tamamlanmış fiiller(ön ekleri).Fiil çiftleri. Geçmiş zamanda farkı. |
|
11) |
Kesinleşmemiş/kesinleşmiş fiilleri gelecek zamanda/farkı.Alıştırma.Diyalog. |
|
12) |
Hareket fiileri gelecek zamanda(kesin). |
|
13) |
İstemek ve yapabilmek fiillerin kullanımı.e/a hali |
|
14) |
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. |
|
5) |
Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. |
4 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
3 |
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
4 |
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
4 |
12) |
Etkin ve verimli yönetme becerisi. |
|