COP4428 N11 - Introduction to Software TestingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4428 N11 - Yazılım Testine Giriş Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖZGE YÜCEL KASAP
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. YÜCEL BATU SALMAN
Dersin Amacı: Yazılım testingde çevik metodların nasıl kullanıldığı, Yazılım geliştirme yaşam döngüsünde test adımının nasıl işlendiği, Test otomasyon süreçleri ve nasıl işlediği, Selenium frameworku ile test otomasyon süreçlerinden nasıl yarar sağlandığı ve sürekli entegrasyon ile testlerin otomatize edilmesi amaçlanmıştır. Dersin Öğretim yöntemleri anlatım ve uygulama şeklindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çevik yazılım geliştirme süreçlerini anlamak
2) Yazılım testi metodlarını öğrenme
3) Yazılım geliştirme yaşam döngüsünde test adımında neler yapıldığını anlama
4) Test otomasyon plan ve stratejisi oluşturma
5) Web ve mobil uygulamalar için test otomasyon projesi geliştirme
6) Sürekli entegrasyon ile testleri otomatize etme

Dersin İçeriği

Yazılım testi, test türleri, mobil testi, test case yazımı, test otomasyonu, Selenium ile test otomasyon projesi oluşturma, Appium ile mobil testi, Jenkins ile sürekli entegrasyon

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, tarihi süreç: Yazılım Testine Giriş
2) Test otomasyonuna giriş, test otomasyon araçları
3) Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 1: Kurulum, hazırlama
4) Yazılım geliştirme yaşam döngüsünde test mühendisinin görevi, mobil testi
5) Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 2: Selenium ile test projesi ve framework oluşturma
6) Ara sınav
7) Test Türleri: Dinamik ve statik testler
8) Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 3: Framework'e Appium implementasyonu
9) Test planı oluşturma ve test case yazım süreci
10) Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 4: Mobil ve Web için test case oluşturup testleri tamamlama
11) Test Proje Yönetimi
12) Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 5: Jenkins ile sürekli entegrasyon
13) Uygulamalı test otomasyon projesi iterasyon 5: Jenkins ile sürekli entegrasyon
14) Final proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Selenium Design Patterns and Best Practices - Dima Kovalenko,
Appium Essentials - Manoj Hans"
Diğer Kaynaklar: "Selenium Design Patterns and Best Practices - Dima Kovalenko,
Appium Essentials - Manoj Hans"

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 2 10 20
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.