MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0307 | Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DORA SUNGUNAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | 1-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunmak, 2-Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesini yükseltmek, 3- Amatör Denizci Ehliyeti temel konuları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak, 4-Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olunmasını sağlamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak, 2-Kendi meslek alanında Türkiye’nin deniz konularına katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olacak, 3-Deniz ve denizcilikle ilgili farkındalık ve bilinç seviyesi artacak, 4-Amatör Denizci Ehliyeti alabilecek bilgi seviyesine ulaşacak, 5-Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olacak, 6-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak temel bilgilere sahip olacak, 7-Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesi yükselecek. |
Öğrenciler aşağıdaki hususlar üzerinden değerlendirilecektir: 1. Katılım (%10) Derslere katılmak ve takım çalışmalarında yer almak zorunludur. Öğrencinin derse katılımı, bu dersin öğretim ortamı için kritik bir husustur ve çok önemlidir. Etkili derse katılım, dersin not değerlendirmesine olumlu ya da olumsuz etki eder. Genel olarak derse katılım, sınıfta bulunmayı, ders tartışmalarında söz almayı, durum çalışmalarında yer almayı ve verilen ders materyallerinin okunmasını içerir. 2. Ara Sınav (40%). Ara Sınav tarihine kadar derslerde işlenmiş konular ve verilen okuma materyalleri kapsamında Çoktan Seçmeli Test formatında sınav yapılacaktır. 3. Final Sınavı (50%). Ders döneminin sonunda yapılacak sınavda, derste işlenen konular ve verilen okuma materyallerine dayalı Çoktan Seçmeli Test formatında sınav yapılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Okyanuslar ve denizlerin tanımı,sınıflandırılmaları Gemi tipleri,sınıflandırılmaları, özellikleri Dünyada ve Türkiye’de denizciliğin tarihi | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
2) | Kabotaj hakkı Türk Denizcilik Sektörü Türk Boğazları, tarihi ve önemi | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
3) | Deniz Kirliliği , önlenmesi,tedbirler Denizci ülke nasıl olunur? Denizci kimdir? | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
4) | Temel Amatör Denizcilik Bilgileri – 1 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
5) | Temel Amatör Denizcilik Bilgileri - 2 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
6) | Tekne Manevrası - 1 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
7) | Tekne Manevrası - 2 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
8) | Denizde Çatışmayı Önleme Kuralları | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
9) | Harita bilgileri ve Seyir | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
10) | Denizde kısa mesafe telsiz (VHF)haberleşmesi -1 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
11) | Denizde kısa mesafe telsiz (VHF)haberleşmesi -2 | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
12) | Denizde Acil Durumlar ve Denizde Emniyet Meteoroloji | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
13) | Motor ve Elektrik | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
14) | Uluslararası ve Ulusal Mevzuat | Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Amatör Denizci El Kitabı - Hz: Sezar Atmaca Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü Gemi Seyri – Nusret Belirdi Gemiler için Tıbbi Rehber Denizciler için sağlık rehberi IMO LSA Code SOLAS MARPOL Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler, Lionel Casson Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Denizciler, Serdar Başaran, Levent Düzcü Öğretim Üyesinin Hazırladığı Bilgi Notları |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |