GEP0307 Marine Culture and Amateur SeamanshipBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0307 Deniz Kültürü ve Amatör Denizcilik Güz
Bahar
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DORA SUNGUNAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: 1-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunmak,
2-Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesini yükseltmek,
3- Amatör Denizci Ehliyeti temel konuları hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamak,
4-Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olunmasını sağlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak,
2-Kendi meslek alanında Türkiye’nin deniz konularına katkıda bulunacak bilgi seviyesinde olacak,
3-Deniz ve denizcilikle ilgili farkındalık ve bilinç seviyesi artacak,
4-Amatör Denizci Ehliyeti alabilecek bilgi seviyesine ulaşacak,
5-Kısa Mesafe Telsiz Operatörü Eğitimi konularında bilgi sahibi olacak,
6-Türkiye’de deniz ve denizcilik kültürünün yaygınlaştırılmasına katkıda bulunacak temel bilgilere sahip olacak,
7-Daha fazla sayıda gencin deniz ve denizcilikle ilgilenmesini sağlamak üzere yaygın bir tanınmışlık oluşturarak, farkındalık ve bilinç seviyesi yükselecek.

Dersin İçeriği

Öğrenciler aşağıdaki hususlar üzerinden değerlendirilecektir:
1. Katılım (%10) Derslere katılmak ve takım çalışmalarında yer almak zorunludur. Öğrencinin derse katılımı, bu dersin öğretim ortamı için kritik bir husustur ve çok önemlidir. Etkili derse katılım, dersin not değerlendirmesine olumlu ya da olumsuz etki eder. Genel olarak derse katılım, sınıfta bulunmayı, ders tartışmalarında söz almayı, durum çalışmalarında yer almayı ve verilen ders materyallerinin okunmasını içerir.
2. Ara Sınav (40%). Ara Sınav tarihine kadar derslerde işlenmiş konular ve verilen okuma materyalleri kapsamında Çoktan Seçmeli Test formatında sınav yapılacaktır.
3. Final Sınavı (50%). Ders döneminin sonunda yapılacak sınavda, derste işlenen konular ve verilen okuma materyallerine dayalı Çoktan Seçmeli Test formatında sınav yapılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okyanuslar ve denizlerin tanımı,sınıflandırılmaları Gemi tipleri,sınıflandırılmaları, özellikleri Dünyada ve Türkiye’de denizciliğin tarihi Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
2) Kabotaj hakkı Türk Denizcilik Sektörü Türk Boğazları, tarihi ve önemi Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
3) Deniz Kirliliği , önlenmesi,tedbirler Denizci ülke nasıl olunur? Denizci kimdir? Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
4) Temel Amatör Denizcilik Bilgileri – 1 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
5) Temel Amatör Denizcilik Bilgileri - 2 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
6) Tekne Manevrası - 1 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
7) Tekne Manevrası - 2 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
8) Denizde Çatışmayı Önleme Kuralları Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
9) Harita bilgileri ve Seyir Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
10) Denizde kısa mesafe telsiz (VHF)haberleşmesi -1 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
11) Denizde kısa mesafe telsiz (VHF)haberleşmesi -2 Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
12) Denizde Acil Durumlar ve Denizde Emniyet Meteoroloji Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
13) Motor ve Elektrik Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.
14) Uluslararası ve Ulusal Mevzuat Okuma materyalleri dersin hocası tarafından verilecektir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Amatör Denizci El Kitabı - Hz: Sezar Atmaca
Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü
Gemi Seyri – Nusret Belirdi
Gemiler için Tıbbi Rehber
Denizciler için sağlık rehberi
IMO LSA Code
SOLAS
MARPOL
Antik Çağda Denizcilik ve Gemiler, Lionel Casson
Osmanlı'dan Cumhuriyet'e Denizciler, Serdar Başaran, Levent Düzcü
Öğretim Üyesinin Hazırladığı Bilgi Notları
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.