ADV3618 Advertising and SocietyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ADV3618 Reklam ve Toplum Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi NESLİHAN UYSAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrenciler, öncelikle bir ikna edici iletişim biçimi olarak reklamın toplum, kültür, etik, teknoloji gibi kavramlar açısından eleştirel bir bakış açısıyla irdeleyerek tartışma olanağı bulacaklar. İletişimin kavram ve boyutlarını açıklayabilecek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler:
1. Reklamın ekonomik etkisini anlayacak,
2. Çocuklara reklamcılığı açıklayabilecek,
3. Reklamcılıkta cinsiyetin rolünü öğrenecek,
4.Reklamcılıktaki stereotipleri anlayacak,
5.Doğrudan tüketiciye yönelik ilaç reklamcılığını açıklayabilecek,
6. Hiper niş pazarları ve reklamcılığı tartışabilecek,
7. Eğlence medyasında reklam ve ürün yerleştirmeyi öğrenecek,
8. Daha önce el değmemiş gazetecilik ortamlarında reklamcılığı anlayacak,
9. Reklam oyunlarını öğrenecektir.
10. Reklam ve spor etkinliklerini anlamak,
11. Tutsak kitlelere reklamcılığı açıklamak,
12. Reklam ve sosyal sorumluluk arasındaki ilişkiyi tanımlamak,

Dersin İçeriği

Bu derste reklamla ilişkili olarak ekonomi, toplumsal cinsiyet, stereotipler, medya ve eğlence dünyası gibi reklam ve toplumun iç içe geçtiği konular ele alınmaktadır.
Dersin Öğretme Yöntemi: Ders anlatımı, Proje, Okuma, İşbirliğine dayalı öğrenme, Uygulama, Tartışma, Bireysel çalışma, Problem Çözme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon Ders Programı İncelemesi • Beklentiler
2) Oryantasyon Sunumlar için Öğrenci ve Grup Listesi
3) Reklamcılığın Ekonomik Etkisi Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.
4) Çocuklara Yönelik Reklam Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.
5) Reklamda Cinsellik Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.
6) Reklamda Stereotipler Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.
7) Tüketiciye Yönelik İlaç Reklamcılığı Aşırı Niş Pazarlar ve Reklamcılık *Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. *Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.
8) Vize
9) "Reklam ve Ürün Yerleştirme" "Gazetecilik Ortamlarında Reklamcılık" *Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. *Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.
10) "Reklamcılık ve Spor Etkinlikleri" Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.
11) "Reklam Oyunları (Advergames)" *Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır. *Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.
12) "Tutsak İzleyicilere Yönelik Reklamcılık (Advertising to Captive Audiences)" **Eğlence Medyasında Reklam ve Ürün Yerleştirme** **Daha Önce Tarafsız Kalan Gazetecilik Ortamlarında Reklamcılık**
13) "Reklamcılık ve Sosyal Sorumluluk" Argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.* Karşı argüman bölümü öğrenciler tarafından sunulacaktır.*
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Advertising and Society: An Introduction" (2014), Carol J. Pardun, 2nd Edition, Wiley Blackwell.
Diğer Kaynaklar: "Advertising and Societies” (2010) Global Issues 2nd Edition Katherine T Frith, Peter Lang

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 160

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek