FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR4064 | Jinekolojik ve Obstetrik Tıp ve Rehabilitasyon | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı obstetrik ve jinekolojik problemlerde fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini kullanabilme becerisi edinmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kadın genital organ anatomisi ve fizyolojisini bilir. 2. Üreme fizyolojisini anlatır. 3. Kadınlarda sık görülen ürogenital problemleri bilir. 4. Gebelikte uygulanan prenatal egzersizleri uygular. 5. Gebelik sonrasında postnatal egzersizleri uygular. 6. Ürolojik ve jinekolojik değerlendirme yapar. 7. İnkontinansta fizyoterapi ve rehabilitasyon programı planlar. |
Bu ders kadın genital sistem anatomi ve fizyolojisi, üreme fizyolojisi, sık görülen jinekolojik sorunlar, prenatal değerlendirme, gebelikte değerlendirme, gebelikte sık görülen sorunlar, prenatal egzersizler, gebelik sırasında egzersizler, postnatal egzersizler,ürojik ve jinekolojik değerlendirme, ürojik ve jinekolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon, inkontinansta fizyoterapi ve rehabilitasyonu içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kadın genital sistem anatomi ve fizyolojisi | |
2) | Üreme fizyolojisi | |
3) | Sık görülen jinekolojik sorunlar | |
4) | Prenatal değerlendirme | |
5) | Gebelikte değerlendirme | |
6) | Gebelikte sık görülen sorunlar | |
7) | Prenatal egzersizler | |
8) | Ara sınav | |
9) | Gebelik sırasında egzersizler | |
10) | Postnatal egzersizler | |
11) | Ürojik ve jinekolojik değerlendirme | |
12) | Ürojik ve jinekolojik fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
13) | İnkontinansta fizyoterapi ve rehabilitasyon | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Akbayrak, T., Kaya, S. (2016) Kadın Sağlığında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. Ankara: Pelikan Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |