FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR3073 | Bantlama Yöntemleri | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Kas-iskelet sistemi hasarlarında biyomekanik bozuklukları değerlendirerek, çeşitli bantlama metodlarıyla biyomekanik bozukluğun giderilmesine yönelik tedavi uygulamalarını yapabilme becerisini elde etmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Kas-İskelet Sistemi rahatsızlıklarını bilir. 2)Farklı bantlama konseptlerini tanır ve kullanılması uygun materyali seçebilir. 3) Kas yaralanmalarında kullanacağı bantlama tekniklerini bilir. 4) Eklemlerdeki biyomekanik bozulmaları tespit edebilir, uygun bantlama yöntemi ve tekniğini seçebilir. 5) Nörolojik bozukluklardan ileri gelen fonksiyonel bozulmalarda hangi bantlama metodunu ve hangi tekniği seçeceğini bilir. |
Bu ders, biyomekanisi bozulmuş hastalarda uygulanabilecek tamamlayıcı uygulamalardan bantlama yöntlemlerinin kullanım beceresini kazandırır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bantlama yöntemlerine giriş | |
2) | Kinezyolojik bantlamaya giriş | |
3) | Kinezyolojik bantlama: kas tekniği | |
4) | Kinezyolojik bantlama: kesim şekilleri | |
5) | Kinezyolojik bantlama: diğer teknikler | |
6) | Uygulama | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Dinamik bantlama yöntemine giriş | |
9) | Dinamik bantlama: Teknikler | |
10) | Boyun ve Sırt bölgesine yönelik uygulamalar | |
11) | Omuz, Dirsek ve El-Elbileği bölgelerine yönelik uygulamalar | |
12) | Bel, kalça ve femur bölgerine yönelik uygulamalar | |
13) | Diz bölgesine yönelik uygulamalar | |
14) | Ayak-ayakbileği bölgesine yönelik uygulamalar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir.Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Dönemin ilk dersinde duyurulacaktır. Will announced at first lesson of term. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |