FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PTR3072 | Fizyoterapi için Medikal İngilizce | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Öğrencilerin, sağlıkla ilgili İngilizce’deki temel yapı ve kelimeleri öğrenip, kendilerini temel seviyede ifade edebilmeleridir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İngilizce’nin temel dilbilgisi kurallarını karşılaştırabilecek ve bu yapıyı İngilizce olarak sağlıkla ilgili durumlarda kendini ifade etmede kullanabilecektir. 2.Öğrenci sağlığa ilişkin konularda sözlü ve yazılı olarak kendini kısaca ifade eder. 3.Sağlıkla ilgi konularda İngilizce basit diyalogları yapar ve yorumlar. 4.Mesleğine ilişkin İngilizce’de öğrenmiş olduğu yeni yapı ve kelimeleri günlük hayatında kullanır. 5. Dili kullanarak kendi alanında araştırma yapabilecektir. 6.Alanıyla ilgili literatür taraması yapar. 7.Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder. 8.Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar. 9. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir. 10. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar. 11. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde kullanır. |
Bu ders alanıyla ilgili literatür taraması yapmayı içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hastane Departmanları | |
2) | Hastane Personelleri | |
3) | Hastane ekipmanları | |
4) | Vücut Bölümleri | |
5) | Literatür tarama | |
6) | Vücut Bölümleri II | |
7) | Ara sınav | |
8) | Solunum Sistemi | |
9) | Dolaşım Sistemi | |
10) | Literatür tarama | |
11) | Sindirim Sistemi | |
12) | İlk Yardım | |
13) | Sık kullanılan kısaltmalar | |
14) | Literatür tarama |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir/Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1. New Essential Grammar in Use Supplementary Exercises, Helen Naynor, Raymond Murphy, Cambridge University Press, 1996, Edinburgh |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 3 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 5 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 4 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |